خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه گروهی سرامیک «قالب» در گالری برگ

کد خبر : ۱۴۲۷۰۷

۳۷ اثر از ۳۰ هنرمند با تکنیک سرامیک در نمایشگاه گروهی سرامیک «قالب» در نگارخانه برگ نمایش داده شد.

ایلنا: سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری انجمن هنرمندان سفال‌گر، نمایشگاه گروهی سرامیک با عنوان «قالب» را در نگارخانه برگ برپا کرده است.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه ۳۷ اثر از ۳۰ هنرمند با تکنیک سرامیک به نمایش درآمده است.

آثاری از هنرمندانی چون؛ تینا ابراهیمی، بهزاد اژدری، کوروش آریش، صادق باقری، مژگان باوکی، مریم پارسازاده، منصوره پورسنگری، مهناز پژم، الهه حدادپور، پونه حسن زاده، رجحانه حسینی، آرزو زرگر، علی زمانی، فتانه سالارکیا، مسعود شیخی، عارفه صابری‌افتخاری، هنگامه صالح زهتاب، علی رضا طاهایی، فرزاد فرجی، زهرا قربانی، هادی محب علی، سمیه محمودی، سوگل موحدپور، لیلا نادی‌زاده، علی نبوی، عاطفه نساجی، زهرا نوبهار، مهدی نیکدل، فربد همت آزاد و هیربد همت آزاد در نمایشگاه «قالب» در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

در یادداشت این نمایشگاه آمده است: «در دنیای سرامیک، قالب حکم نگاتیو فرمی است که در جهت تولید و تکثیر کاربرد داشته، گاه در هنر و گاه در صنعت.

قاب در حقیقت از نیست برای ما هست می‌سازد. قاب با مفهوم چهارچوب، دارای شکلی همیشگی است و در نگاه نخستین قاب محدودیت می‌آورد، اما هنرمند سرامیست توانسته با شناسایی قابلیت‌های نهفته در قالب و بهروری از آن دنیا، دنیای دیگر از کاربرد آن را نمایان می سازد.

حال می‍‌‌‌‌‌توان با به چالش کشیدن کاربرد قالب در بیان هنری، از زاویه‌ای دیگر به مفهوم قاب پرداخت. با توجه به تفاوت در نوع نگاه انسان‌ها و انتخاب‌هایشان، برداشت از یک قطعه می تواند برای یک نفر شادی بخش و برای دیگری متاثر کننده باشد. معنای که از واقعیت برداشت می‌شود، بستگی به قابی دارد که در اثر تجربیات قبلی در ذهن تشکیل شده است.

بسیاری از قاب‌های ذهنی ما متاثر از تجربه‌های مشترک در اجتماع و فرهنگ است. قاب‌های که حکم بازدارنگی دارند تا تشویق و بیشتر بر اثر ترس به وجود آمده اند. اگر این قالب تغییر کند، معنای آن تجربه یا واقعه تغییر می کند.

«قالب» عنوانی است که شاید هر کسی معنایی از آن تعبیر می کند. شاید چالشی که ما را دربرمی‌گیرد تا باعثرشدمان باشد و شاید آن چیزی که دست و پای تفکر خلاق را بسته باشد. نسبی بودن معنای آن و شاید شخصی بودن معنای آن، ما را بر این داشت تا در نمایشگاهی به این موضوع پرداخته تا به انگاره‌های ذهنی هنرمند معاصر سرامیک و دیگر هنرمندانی که با این متریال خلق اثر می نمایند، جسمیت بخشیم.»

نمایشگاه گروهی سرامیک " قالب " تا ۲۳ بهمن ماه در نگارخانه برگ(مرکز فعالیت‌های مجسمه سازی تهران) برپا است و همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به غیر از تعطیلات رسمی، میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز