خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان اصفهان:

همه بازنشستگان سبد کالا دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۰

با پیگیری های کانون مستمری بگیران مصوب شد همه بازنشستگان کشوری از سبد کالا بهره مند شوند.

ایلنا: رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان اصفهان گفت: زمانی که اعلام شد سبد کالا تنها به بازشستگان با حقوق حد اقلی و زیر حد اقلی تعلق می‌گیرد بسیاری از بازنشستگان معترض شدند.

وی گفت: در دولت قبلی مصوب شد حقوق کارگران بازنشسته از ۷۰۰ هزار تومان کمتر نشود و با این حساب این سبد کالا به تعداد معدودی از بازنسشتگان تعلق می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان؛ " فتح ا.. شاه زمانی " افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مصوب شد که همه بازنشستگان از سبد کالا استفاده کنند.

وی با اشاره به قانون همسان سازی حقوق که در سال ۸۷ به تصویب رسید و طبق آن قرار شد حقوق کارمندان و کارکنان لشکری، کشوری، دولتی و بازنشستگان تامین اجتماعی یکسان شود، اظهار داشت: با اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای این همسان سازی به بازنشستگان اختصاص یافته اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.

" شاه زمانی " تصریح کرد: پرونده ۸ سال گذشته نشان می‌دهد که در این مدت در تامین اجتماعی ۸ مدیرعوض شده است که هر کدام از آنان پس از پیگیری‌های مکرر، برای محقق کردن این همسان سازی کارگروه تشکیل دادند ولی قبل از ننتیجه گیری شخص دیگری جایگزین آن‌ها شد.

وی جمعیت بازنشسته‌های کشوری را یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفرعنوان کرد و افزود: ما از دولت انتظار داریم برای کارگران نیز مانند کارمندان امکانات فراهم کنند و این طرح را تا پایان سال جاری محقق کنند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خانه کارگر استان اصفهان با انتقاد از مبلغ ناچیز بن‌های ارائه شده به بازنشستگان افزود: طبق ماده ۹۶ اصل اضافه حقوق، مقرر شده است همه ساله با افزایش تورم، حقوق بازنشستگان هم به‌‌ همان میزان افزایش یابد اکنون ما تورم ۳۰ دردصد را پشت سر گذاشته‌ایم در حالی که افزایش حقوق بازنشستگان ۲۵درصد بوده و عملا قدرت خرید بازنشستگان را کاهش داده‌اند.

وی کوتاهی مسئولان در برابر جامعه کارگری را مورد انتقاد قرار داد و افزود: اگر به کارگران نیز مانند دیگر کارکنان مملکتی رسیدگی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

" شاه زمانی " با اشاره به بحثعیدی کارگران در آستانه سال نو افزود: طبق قانون هر کارگر مشغول به کار باید برابر دو ماه حقوق خود را از کارفرما به عنوان عیدی دریافت کند ولی متاسفانه این مبلغ برای بازنشسته‌ها به اندازه یک ماه حقوق هم نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کاگر اصفهان نیز در زمینه دریافت سبد کالا به کارگران گفت: متاسفانه مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که دولت مصوب کرده است که همه کارکنان دولت از این سبد کالا بهره‌مند شوند ولی در مورد کارگران تبعیض قائل شده‌اند و قرار شده است این سبد کالا فقط به کارگرانی اختصاص یابد که از حقوق حداقلی برخوردارند.

" اصغر برشان " ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده بسیاری از کارگران مانند کارگران ساختمانی و فصلی شناسایی نشده‌اند و مشمول دریافت این خدمات نیستند و به دلیل این کوتاهی و تبعیض قائل شده تعاونی‌های کارگری حاضر بستن قرار داد و توزیع این سبد کالایی نشدند تا این معضل برطرف گردد.

" برشان " با بیان اینکه دولت نهم و دهم توجهی به کارگر و نیاز‌های آنان نمی‌کرد، تصریح کرد: دولت و مسئولان باید بدانند عمده اقشاری که در انتخابات به دولت تدبیر و امید رای دادند کارگران بودند که بیش از ۶۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و بی‌توجهی به این قشر عظیم بی‌توجهی به نیاز‌های نیمی از مردم کشوراست و از دولت یازدهم انتظار داریم طبق قول‌های داده شده این مشکلات را برطرف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز