خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

۹ پروژه گردشگری به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۸

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از بهره‌برداری ۹ پروژه گردشگری به مناسبت دهه فجر خبرداد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۹پروژه گردشگری به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از ساری، سیف الله فرزانه اظهار داشت: ۲ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، ۳ واحد پذیرایی، یک واحد مجتمع خدمات بین راهی، سفره خانه سنتی، جلوکبابی و مرمت مسجد جامع آمل در ایام مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی گفت: در ۸ پروژه از تاسیسات گردشگری مذکور ۱۹۷ هزار و ۲۸۰ میلیون ریال اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

فرزانه افزود: این پروژ‌ها در شهرهای گلوگاه، آمل، عباس آباد و تنکابن قرار دارد که به همت بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: با افتتاح این ۸ پروژه ۷۱ شغل ثابت و ۲۵ شغل فصلی ایجاد شد.

وی از مرمت مسجد جامع آمل با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان یکی از پروژه‌های افتتاحی دهه فجر برشمرد و افزود: این مسجد یکی از آثار ثبت شده در لیست آثار ملی کشور است که متعلق به عصر صفوی است که در دوره قاجار هم مرمت شده و در حال حاضر نیز مرمت این بنای مذهبی استان به اتمام رسیده است.

فرزانه گفت: جاذبه‌های بی‌شماری در استان مازندران وجود دارد که جاذب گردشگران با سلیقه‌های متفاوت است بنابراین به تناسب ان نیز تاسیسات متنوع باید در مازندران فعالیت کنند.

وی به اهمیت وجود و فعالیت تاسیسات مختلف گردشگری اعم از هتل، مجتمع‌های اقامتی، پذیرایی و تفریحی و توریستی تاکید کرد و یادآور شد: این تاسیسات گردشگری و ارایه خدمات مناسب در آن تاثیر مستقیم در اقامت گردشگران دارد.

فرزانه گفت: مازندران همیشه از نظر ورود گردشگر قابل توجه بوده است اما موضوع مهم که باعثاقتصادی شدن گردشگری می‌شود مدت اقامت گردشگر است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطر نشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های تاسیسات گردشگری از وظایف دولت است که بنا به مقتضیات دولت در دست پیگیری است اما ایجاد خلاقیت و برنامه‌های متنوع برای گذران اوقات فراغت گردشگران و طولانی کردن مدت اقامت آنان برعهده بخش خصوصی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز