خبرگزاری کار ایران

ایران و سیرالئون درباره همکاری های معدنی رایزنی کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۵۰

ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی ایران، افتخار می کند که دانش بومی حاصله را در اختیار کشورهای آفریقایی همچون سیرالئون قرار دهد.

هیات صنعتی کشور سیرالئون در جلسه ای که با حضور مشاور معاونت عربی آفریقایی وزارت خارجه و مدیران ارشد ایمیدرو برگزار شد، تمایل کشورش را برای سرمایه گذاری ایران در معادن سنگ آهن، طلا و بوکسیت این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، امیر خرمی شاد، معاون برنامه ریزی و توسعه ایمیدرو در این جلسه با استقبال از حضور هیات سیرالئون گفت: ایران از نظر دانش فنی احداثکارخانه های مختلف صنایع معدنی، توانمندی های قابل توجهی دارد و مهندسان ایرانی تاکنون توانسته اند کارخانه های مختلفی را به مرحله راه اندازی و تولید برسانند.

وی ادامه داد: ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی ایران، افتخار می کند که دانش بومی حاصله را در اختیار کشورهای آفریقایی همچون سیرالئون قرار دهد.

سهرابی، مشاور معاونت عربی و آفریقایی وزارت خارجه، از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی همکاری بین ایمیدرو و وزرات صنعت و تجارت سیرالئون خبر داد و اظهار داشت: هیات اعزامی سیرالئون در متن پیام تقدیم شده رئیس جمهور این کشور به آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران، به زمینه همکاری های مختلف از جمله معادن، ذخایر طلا، امور بانکی و صنعت هواپیمایی تاکید کرده است.

در ادامه جلسه، الحاج عثمان بوید کامارا، وزیر تجارت و صنعت سیر الئون گفت: این کشور ۱۴.۵ میلیارد تن ذخیر سنگ آهن دارد و سالانه حدود ۳۰ میلیون تن سنگ آهن را به کنسانتره تبدیل می کند.

بوید کامارا با اشاره به ذخایر ۳۰۰ میلیون تنی بوکسیت کشور سیر الئون، تصریح کرد: این کشور آمادگی ساخت کارخانه تولید آلومینا با مشارکت ایران را دارد. وزیر تجارت و صنعت سیر الئون همچنین به معادن غنی طلا در این کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز، متمایل به احداثکارخانه های استحصال طلا هستیم.

بنا بر این گزارش، در این جلسه توافق شد ۲ طرف در زمینه تبادل اطلاعات فنی و اقتصادی برای بررسی همکاری های معدنی و صنایع معدنی اقدام کنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز