خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

وعده‌های غیر واقعی حاصلی جز بی‌اعتمادی هنرمندان به مسئولین در پی نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۵۵

هنرمندان با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری نقش به سزایی در تغییر نگاه مسئولین دارند. / ضرورت تشکیل گروه موسیقی متشکل از اقوام مختلف ایران در استان البرز.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: هنرمندان با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری نقش به سزایی در تغییر نگاه مسئولین دارند.

به گزارش ایلنا در کرج، سید موسی حسینی کاشانی در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان استان البرز اظهار داشت: زیر ساخت‌های بخش فرهنگ و هنر استان البرز به هیچ وجه با جمعیت و نیازهای آنان هماهنگی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک بهبود زیر ساخت‌های این بخش یک شبه و در مدتی کوتاه اتفاق نمی‌افتد و تحقق این امر نیازمند گذر زمان و تلاش شبانه روزی مسئولان است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به عنوان خانه همه هنرمندان پیگیری مسائل و مشکلات فعالان همه رشته‌های فرهنگی و هنری را در دستور کار خود قرار داده و با جدیت در مسیر بهبود وضعیت هنرمندان استان گام برمی دارد.

وی ادامه داد: طی دوماه اخیر بیش از ۳۰۰ جلسه گروهی و فردی با هنرمندان رشته‌های مختلف استان برگزار شده که طی این جلسات بیش از ۸۰ درصد از مشکلات آنان به طور دقیق شناسایی شده است.

حسینی کاشانی تصریح کرد: احقاق حقوق هنرمندان با وعده و وعید اتفاق نمی‌افتد بنابراین مسئولین باید در این زمینه به صورت واقعی و عملیاتی وارد کار شوند.

این مسئول ابراز کرد: دادن وعده‌های غیر واقعی و تحقق ناپذیر حاصلی جز بی‌اعتمادی هنرمندان به مسئولین در پی ندارد بنابراین سعی می‌کنم تنها وعده‌هایی بدهم که توان اجرایی کردن آن‌ها را داشته باشم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: با تغییر نگاه مسئولین به حوزه فرهنگ و هنر بدون شک فضای فعالیت هنرمندان باز‌تر وانگیزه آنان برای تولید آثار شاخص افزایش می‌یابد.

کاشانی تاکید کرد: هنرمندان بیشترین تاثیر را در تغییر نگاه مسئولین دارند و نباید انتظار داشته باشند شرایط موجود خود به خود تغییر کند.

وی ادامه داد: برای تغییر شرایط کنونی در مرحله نخست باید این باور در هنرمندن ایجاد شود که می‌توانند نه تنها در صحنه‌های ملی، بلکه در صحنه‌های بین المللی نیز بدرخشند وجایگاه ایران و ایرانیان را ارتقا دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در بخش دیگری از صحبتهای خود به اختصاص بودجه‌ای جهت تعویض صندلی‌های سالن‌های نمایش تئا‌تر شهر توسط استانداری البرز اشاره کرد و گفت: با تعویض این صندلی‌ها مخاطبان می‌توانند با آرامش و راحتی بیشتری تئا‌تر مورد علاقه خود را تماشا کنند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه تا کنون درصد بیشتری از بودجه عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال گذشته اختصاص است.

پیشنهاد تشکیل گروه موسیقی متشکل از اقوام مختلف ایران در استان البرز

حسینی کاشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هنر موسیقی را هنری پایه و روح نواز دانست و افزود: موسیقی فاخر می‌تواند روح و جان آدمی را سلامت و جلوه‌های هستی را برای انسان نمودار سازد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه نگاه مسئولین به هنر موسیقی به نسبت سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی تلطیف شده که این امر زمینه فعالیت گروه‌های موسیقی مختلف را در کشور باز کرده است.

این مسئول ابراز کرد: اگر مخاطبان بتوانند‌‌ همان طور که در جریان برگزاری کنسرت‌های موسیقی سنتی متانت خود را حفظ می‌کنند در کنسرت‌های موسیقی پاپ هم شئونات لازم را رعایت کنند به‌‌ همان اندازه که از موسیقی سنتی حمایت می‌شود مسئولان ازبرگزاری کنسرت‌های موسیقی پاپ هم استقبال می‌کنند.

وی گفت: استان البرز به واسطه اقوام مختلفی که در خود جای داده قابلیت این را دارد که در حوزه موسیقی رشد فزاینده‌ای داشته باشد.

وی در پایان بر ضرورت تشکیل گروه موسیقی متشکل از اقوام مختلف ایران در استان البرز تاکید کرد و گفت: این گروه می‌تواند به عنوان نمادی از ایران کوچک در کشور مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز