خبرگزاری کار ایران

ولید المعلم:

مخالفان سوری عامل بی‌نتیجه ماندن مذاکرات ژنو هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۲۲

المعلم جدی نبودن مخالفان سوری و فضای متشنج که آمریکا در مذاکرات به وجود آورده بود را علت بی نتیجه آن دانست.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده ائتلاف مخالفان سوری عامل بی‌نتیجه ماندن مذاکرات ژنو برای حل بحران این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، المعلم در کنفرانسی خبری پس از پایان دور نخست مذاکرات دولت و مخالفان سوری در ژنو گفت که در این مذاکرات نتیجه ملموسی به دست نیامد.

وی علت بی‌نتیجه ماندن مذاکرات ژنو را جدی نبودن هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری و تهدید مکرر این هیئت برای قطع مذاکرات و اصرار آن بر سر یک موضوع دانست.

المعلم علت دیگر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات ژنو را فضای متشنج مذاکرات دانست که آمریکا در پی به وجود آوردن آن بود.

وزیر خارجه سوریه افزود آمریکا از‌‌ همان ابتدای مذاکرات به هیئت مخالفان سوری خط داده و در ‌‌نهایت نیز تصمیم به تسلیح آن‌ها گرفت.

وی تاکید کرد که هیئت دمشق بر سر بررسی همه مسائل موافقت کرد اما به نظر می‌رسد که طرف مقابل بیانیه کنفرانس ژنو۱ را کامل نخوانده و فقط بر یک بند آن یعنی تشکیل دولت انتقالی اصرار می‌کرد.

المعلم در ادامه گفت که هیئت مذاکره کننده دمشق طرح محکومیت تروریسم در سوریه را ارائه کرد اما هیئت مذاکره کننده مخالفان از تایید آن شانه خالی کرد.

وی تصمیم گیری در باره دور دوم مذاکرات دولت و مخالفان سوریه که قرار است ۱۰ فوریه برگزار شود را پس از رایزنی با دولت این کشور اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز