خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بازسازی مدرسه زینبیه و ساخت یادمان شهدای این مدرسه در میانه در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۳۹

دانش‌آموزان زیادی الگوی معلمان خود شدند.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و حراست از تمامیت ارضی، تکلیفی است که شهدا برای ما تعیین کرده‌اند و اگر بخواهیم واقعا از شهدا تجلیل کنیم باید باور‌ها و اهداف شهدا را پاس بداریم.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " علی‌اصغر فانی " در چهارمین همایش نیمکت‌های سوخته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زیبنیه و ثارالله میانه، افزود: دانش‌آموزان شهید زیبنیه و ثارالله، آگاهانه شهادت را انتخاب کردند و امروز حاضر و ناظر اعمال ما هستند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زیادی الگوی معلمان خود شدند، گفت: امام خمینی(ره) در مورد دانش‌آموز شهید ۱۳ ساله، حسین فهمیده او را رهبر خود می‌داند و این افتخاری برای ماست.
وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و قریب به ۵ هزار معلم شهید به ویژه دو شهید بزرگ آموزش و پرورش، شهیدان رجایی و باهنر، ابراز امیدواری کرد: با تلاش فرهنگیان کشور دانش‌آموزانی در شأن جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
وی همچنین از پیگیری موضوع بازسازی مدرسه زینبیه و ساخت یادمان شهدای این مدرسه در شهرستان میانه خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در سفر به میانه با حضور در مدرسه زیبنیه این شهرستان، یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز این مدرسه را گرامی داشت.
شرکت‌کنندگان در همایش نیمکت‌های سوخته همچنین در گلزار شهدای میانه، مزار شهدای زینبیه و ثارالله را گلباران و با قرائت فاتحه به روح این شهدا، یاد آنان را گرامی داشتند.
دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که منجر به شهادت ۳۳ دانش آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز