خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد جهانی انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

انرژی خورشیدی، راه حلی برای مشکلات زیست محیطی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۳۲

قیمت انرژی باید به گونه‌ای تعیین شود که همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و قشر محروم جامعه هم امکان در اختیار داشتن انرژی را داشته باشد / تکنولوژی تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی در ایران وجود دارد اما استفاده از این تکنولوژی باید افزایش یابد.

ایلنا: رئیس بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی می‌تواند عاملی برای استفاده بیشتر از دیگر سوخت‌ها باشد، گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی استفاده از انرژی خورشیدی در ایران وجود دارد و این کشور آفتاب بسیار خوبی دارد، برای رفع مشکلات زیست محیطی باید از انرژی خورشیدی، بیشتر استفاده شود.

" ولفگانگ نیومن "، رئیس بنیاد جهانی انرژی، در موردتاثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بهبود وضعیت زیست محیطی به خبرنگار ایلنا گفت: افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی تشویقی برای استفاده از انرژی‌های دیگر است. از طرفی دیگر ما در اروپا متوجه شده‌ایم که زمانی می‌توانیم مردم را مجبور کنیم تا تغییراتی در زمینه مصرف انرژی بدهند که قیمت‌های حامل‌های انرژی را بالا ببریم. البته این کار بسیار سخت است، زیرا از طرفی باید جامعه را به بهینه سازی مصرف انرژی تشویق کنیم و از طرفی قیمت انرژی باید به گونه‌ای تعیین شود که همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و قشر محروم جامعه هم امکان در اختیار داشتن انرژی را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از راه حل‌های این مساله تعیین قیمت انرژی بر حسب میزان مصرف است. همچنین مهم است که در ایران برنامه‌های تشویقی ایجاد شود. به نظر من در ایران که آفتاب زیادی وجود دارد، باید از انرژی خورشیدی استفاده بیشتری کرد. ما پروژه‌های زیادی در مورد استفاده از انرژی خورشیدی در اروپا داریم که حتی بیش از اندازه است. اما برای نمونه در افریقا که سه برابر اروپا انرژی خورشید دارد هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این انرژی وجود ندارد و ما در حال انجام پروژه‌های مشترکی در این زمینه، با این کشور‌ها هستیم.

رئیس بنیاد جهانی انرژی در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای همکاری با ایران دارند یا خیر، گفت: تکنولوژی تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی در ایران وجود دارد اما استفاده از این تکنولوژی باید افزایش یابد. ما هنوز برنامه‌ای برای همکاری با ایران نداریم اما اگر از ما خواسته شود، آمادگی داریم که در این زمینه با ایران همکاری کنیم همانطور که با افریقا همکاری می‌کنیم البته این مساله نیز قابل ذکر است که ایران وضعیت بسیار بهتری نسبت به افریقا دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز