خبرگزاری کار ایران

در پی عرضه مواد اولیه نساجی به بازار آزاد مطرح شد؛

وزارت صنعت مقصر اصلی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۰۰

در حال حاضر عرضه مواد اولیه پتروشیمی در بورس تنها ۵ تا ۱۰ درصد کم شده که علت آن هم این است که برخی واحد‌ها دچار نقص فنی شده‌اند.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: عرضه مواد اولیه نساجی در بورس بدلیل برخی مشکلات فنی در واحدهای پالایشگاهی با اندکی نوسان مواجه شده که بزودی رفع خواهد شد اما عرضه انبوه آن در بازار سیاه به کوتاهی وزارت صنعت در بحثنظارت باز می‌گردد.

احمد مهدوی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی درخصوص دلیل کاهش عرضه مواد اولیه نساجی در بورس و در مقابل عرضه انبوه آن در بازار سیاه به خبرنگار ایلنا گفت: تعطیلی برخی واحد‌ها، کمبود خوراک و برخی مشکلات فنی پالایشگاه‌ها را دلیل کاهش عرضه مواد اولیه نساجی در بورس کالا است اما برخی کسانی که مصرف کننده نیستند اقدام به خرید این محصولات از بورس کرده و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

وی افزود: در حال حاضر عرضه مواد اولیه پتروشیمی در بورس تنها ۵ تا ۱۰ درصد کم شده که علت آن هم این است که برخی واحد‌ها دچار نقص فنی شده‌اند و از آنجایی که در زمینه واردات قطعات مشکلاتی وجود دارد عرضه پلی‌پروپلین در بورس کالا کاهش یافته ضمن اینکه ۶ واحد تولید پلی‌‎پروپلین داریم که اگر حتی یک واحد از مدار خارج شود در زمینه عرضه با مشکل مواجه خواهیم شد.

مهدوی خاطرنشان کرد: پتروشیمی محصولات خود را غیر از بورس در جای دیگری عرضه نمی‌کند اما کسانی که مصرف‌کننده نیستند با سوءاستفاده از پروانه های خود در سایت بهین‌یاب اقدام به خرد کالا از بورس می‌کنند که این مسئله به کوتاهی وزارت صنعت در امر نظارت باز می‌گررد.

وی با بیان اینکه تا هفته آینده مشکل تولید مواد اولیه مورد نیاز نساجی‌ها حل خواهد شد، گفت: در حال حاضر برخی واحد‌ها در خصوص تهیه خوراک با مشکل مواجه شده‌اند که در صورت رفع این معضل بطور قطع عرضه مواد اولیه و مشکل نساجی‌ها رفع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز