خبرگزاری کار ایران

تلاش‌های ۱۳ ساله ما به بار نشست؛

اکبری: سامبو شایسته حضور در بازی‌های آسیایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۰

با تلاش‌های فراوان و هزینه‌های شخصی، موفقیت‌های قابل توجهی برای این ورزش به دست آمده و حالا هم شاهد عضویت سامبو در شورای المپیک آسیا هستیم.

سال ۲۰۰۰ که سامبو وارد ایران شد، با تلاش‌های فراوان و پس از صرف هزینه‌های شخصی، این ورزش را به اینجا رساندم و به همین دلیل بابت عضویت در شورای المپیک آسیا بسیار خوشحالم.

به گزارش ایلنا، رشته رزمی سامبو یا همان کشتی سنتی ازبکستان که در ایران تحت عنوان انجمن فعالیت می‌کند، اخیرا به عضویت شورای المپیک آسیا درآمد و به این ترتیب نخستین گام خود را برای حضور در مسابقات معتبر آسیایی همچون ایندور گیمز و بازی‌های آسیایی برداشت.

عباسعلی اکبری رئیس انجمن سامبوی ایران در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: خدا را شکر می‌کنم زحمات چندین ساله ما به بار نشست. سال ۲۰۰۰ که این ورزش را وارد ایران کردم، با تلاش‌های فراوان و هزینه‌های شخصی، موفقیت‌های قابل توجهی برای این ورزش به دست آمده و حالا هم شاهد عضویت سامبو در شورای المپیک آسیا هستیم.

نایب رئیس فدراسیون آسیایی سامبو در مورد چگونگی حضور این رشته در شورای المپیک آسیا خاطر نشان کرد: از حدود ۵ سال گذشته به دنبال این بودیم که سامبو به عضویت شورای المپیک آسیا در آید و بعد از آن هم وارد بازی‌های آسیایی شود که این اتفاق شنبه گذشته رخ داد.

اکبری با اشاره به اینکه پیش از این نیز مذاکراتی را با حسین‌المسلم رئیس شورای المپیک آسیا داشته، ادامه داد: شنبه هفته قبل در نشستی که در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد، عضویت سامبو در شورای المپیک آسیا پذیرفته شد تا ان‌شاءالله احتمالا از دوره بعدی بازی‌های آسیایی این ورزش زیبا در رقابت‌های آسیایی اینچئون و همچنین ایندورگیمز حضور داشته باشد.

وی درباره شرکت احتمالی سامبو در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: اخیرا کار گروهی با حضور مسئولان شورای المپیک آسیا و فدراسیون آسیایی سامبو برگزار شد تا مقدمات حضور این هنر رزمی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ کره فراهم شود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالا سامبو به صورت نمایشی در مسابقات شرکت می‌کند. البته شاید هم مدال‌های این رشته در جدول بازی‌ها منظور شود.

رئیس انجمن سامبوی ایران در ادامه به برنامه‌های آتی این ورزش رزمی اشاره کرد و اظهار داشت: خرداد سال آینده مسابقات آسیایی را در پیش داریم که به میزبانی مغولستان برگزار خواهد شد. ما نیز در نظر داریم با تیم کامل در این رقابت‌ها شرکت و از افتخارات خود در عرصه قاره دفاع کنیم.

اکبری در پایان درخصوص مربیگری حمیدرضا بیرامی قهرمان پرمدال سامبوی ایران و آسیا در تیم ملی یادآور شد: به دنبال این هستیم که تیم نوجوانان و جوانان را تشکیل دهیم که در صورت انجام این کار، از تجربیات بیرامی استفاده خواهیم کرد. این قهرمان بااخلاق از بزرگان سامبوی ایران و آسیا به شمار می‌رود و برای ما جای بسی خوشحالی است از دانش و تجربه وی در تیم ملی استفاده کنیم. به هر حال پس از تشکیل تیم ملی نوجوانان و در صورتی که خود وی نیز تمایل داشته باشد، از این ورزشکار به عنوان مربی در تیم ملی استفاده خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز