خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد:

همایش همگرایی زنان برای جهانی عاری ازخشونت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۲۲

تصمیم گرفتیم جایزه‌ای به عنوان بهترین فیلم تاثیرگذار در حوزه زنان و خانواده برای جشنواره فیلم فجر درنظر بگیریم که داوران این بخش از میان هنرمندان هستند.

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در اولین نشست خبری خود که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: همایش همگرایی زنان برای جهانی عاری از خشونت به مناسبت تصویب طرح جهانی عاری از خشونت رئیس جمهور در سازمان ملل متحد، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شهیندخت ملاوردی(معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس کمیته زنان ستاد دهه فجر) در نشست خبری امروز(۶ بهمن) که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان بود که توانست دستاوردهای بسیاری را در حوزه زنان بدست آورد و زنان ایران را از بسیاری از رنج‌ها برهاند.

وی افزود: از‌‌ همان آغاز نهضت اسلامی صحبتهای حکیمانه رهبر انقلاب خیل عظیم زنان را به خود جذب کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز امام خمینی(ره) با قرار دادن یک زن در ترکیب هیئت اعزامی به شوروی سابق و قراردادن جایگاه برای زنان در مجلس خبرگان، فرصت خوبی را برای زنان ایجاد کرد. امروزه ظرفیتهای منبعثاز نظام جمهوری اسلامی ایران؛ زنانی باسواد‌تر سالم‌تر و آماده ایفای نقشهای سیاسی در جامعه ساخته است.

ملاوردی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید خاصی به مسائل زن و خانواده دارند و آن را جز مسائل درجه یک کشور می‌دانند و همواره به نقش زنان در انقلاب اسلامی تاکید می‌کنند.

وی درمورد دستاوردهای جمهوری اسلامی در این سی وپنج سال درباره زنان افزود: در سومین نشست راهبردی زن وخانواده نیز این امر دوباره تاکید شده است که زنان جایگاه بالایی در جامعه و اسناد بالادستی نظام دارند. در این سی وپنج سال هرگز تحصیل و آموزش برای زنان تعطیل نشده است و در این مدت خانواده‌های مذهبی نیز حاضر شدند دخترانشان رابه مدرسه بفرستند که بعد‌ها نمود آن در تسخیر دانشگاه‌ها به دست بانوان دیده‌ایم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه شاخص‌هایی مانند بهداشت و امید به زندگی برای زنان در این ۳۵ سال دستاورد‌های مطلوبی حاصل شده است. همچنین زنان با انتخاب عقلانی خودشان و آگاهی جنسیتی، در مورد مسائل مربوط به زنان تصمیم‌گیری کرده‌اند هرچند که در حوزه سیاست و اقتصاد همچنان با چالشهایی برای حضور زنان روبرو هستیم، دولت نیز از ما خواسته است که برای افزایش حضور زنان دردولت که اکنون اندک است برنامه‌هایی را طرح کنیم.

ملاوردی در مورد برنامه‌های دهه فجر این معاونت افزود: این برنامه‌ها بیشتر در حول دو محور اجتماعی و فرهنگی بوده است. فعالیت‌های علمی تحقیقاتی، برگزاری کارگاه، برگزاری مراسم تجلیل و همایش‌ها جزو اهداف فرهنگی و افتتاحیه‌ها، برگزاری مسابقات و انجام بازدید و ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به مردم به ویژه زنان ازجمله فعالیت‌های اجتماعی است. تاکنون از ۲۳ استان برنامه پیشنهادی دریافت کردیم و ۲۱ دستگاه نیز برای اجرای این پیشنهادات برنامه دارند. معاونت امور زنان و خانواده نیز همانند سالهای قبل در روز ۸ بهمن باحضور همسر رئیس جمهور، خانواده حضرت امام، اعضای فراکسیون زنان مجلس و زنان مسول در کشور مراسم نثار تاج گل به مرقدامام خمینی را برگزار می‌کنند. برنامه دیگری که وجود دارد همایش همگرایی زنان برای جهانی عاری ازخشونت است که به مناسبت تصویب طرح جهانی عاری از خشونت رئیس جمهور در سازمان ملل برگزار می‌شود.

رئیس کمیته زنان ستاد دهه فجر ادامه داد: در مجموع بیش از ۵۰ هزار برنامه در کل کشور اجرا می‌شود، که آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید بیشترین برنامه‌ها را خواهند داشت و استان فارس نیز به لحاظ کمی در این زمینه پیشتاز است. در استان تهران نیز علاوه بر همایش ۷۰۰ نفری که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، همایش‌های دیگری از جمله همایش تحولات باروری، تجلیل از بهترین مقالات و… نیز انجام خواهد شد.

ملاوردی در مورد آسیب‌های اجتماعی که زنان را در جامعه امروز ما تهدید می‌کند، گفت: ما در برخی مسائل با چالشهای اساسی روبرو هستیم و از ظرفیتهای موجود به نفع مطلوب استفاده نکرده‌ایم. این چالش‌ها مانند افزایش آمار طلاق و سن ازدواج و اعتیاد، مسائلی هستند که برخی از آن‌ها ریشه در مسائل عمومی کشور دارند و در صورت حل آن‌ها در کل جامعه این مشکلات در بخش زنان نیز حل می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان در مورد تاثیر بخشنامه جدید در مشاور بانوان در وزارتخانه‌ها گفت: این بخشنامه نباید باعثتضعیف جایگاه زنان شود بلکه باید با ایجاد موقعیت بهتر برای زنان و با تناسب با طرح چابک سازی دولت اجرا شود.

ملاوردی در مورد انتقادات وارد شده به نقش کمرنگ زنان در میان داوران جشنواره فیلم فجر گفت: ما نیز این انتقادات را شنیدیم و تصمیم گرفتیم که امسال یک جایزه به عنوان بهترین فیلم تاثیرگذار در حوزه زنان و خانواده در نظر بگیریم که داوران این بخش از میان هنرمندان هستند.

وی در مورد نحوهٔ اطلاع رسانی فعالیت معاونت امور زنان و خانواده در سطح جامعه افزود: ما از رسانه‌ها و جلسات اطلاع رسانی استفاده می‌کنیم اما مهم این است که زنان تغییرات و برنامه‌های ایجاد شده توسط این معاونت را در زندگی خود لمس کنند. ما باید برنامه‌ها را از روی کاغذ به عمل تبدیل کنیم. همچنین درصدد هستیم کارگروه‌هایی را تشکیل دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانیم ازظرفیت کسانی که خارج از معاونت هستند مانند دانشگاهیان و حوزویان استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز