خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی:

۵۶ هزارتن کود شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی آذربایجان شرقی تامین شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۹۶

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی به لحاظ دارا بودن ظرفیت انباری مناسب به میزان ۳۰ هزارتن و با خط آهن اختصاصی سالانه حدود ۶۰ هزار تن کود شیمیایی را درسطح استان ذخیره و توزیع می‌نماید.

ایلنا: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در نه ماهه سالجاری توسط این شرکت نسبت به تامین ۵۶ هزارتن کود شیمیایی اقدام شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسفندیار ابوالحسن‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا، ۳۲ هزار تن انواع کودهای شیمیایی شامل: ازته ۲۷ هزارتن، فسفاته ۴ هزارتن، پتاسه۴۰۰ تن و ماکرو ۳۵ تن دربین کشاورزان استان توزیع و مقدار۵۰۰ / ۱۴ تن کود سوپرفسفات تریپل نیز به استانهای همجوار ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه این مدیریت به لحاظ دارا بودن ظرفیت انباری مناسب به میزان سی هزارتن و با خط آهن اختصاصی سالانه حدود شصت هزار تن کود شیمیایی را درسطح استان ذخیره وتوزیع می‌نماید، افزود: قیمت گذاری کودهای کشاورزی براساس قیمت تمام شده کود و یارانه پرداختی ونرخ خرید تضمینی محصولات استراتژیک از قبیل گندم و جو از طریق وزارت جهاد کشاورزی تعیین و سیاست وزارت جهاد کشاورزی مصرف بهینه کود و تولید محصول سالم است.
وی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درراستای اهداف وسیاست‌های سازمانی بعنوان بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی با برنامه ریزی‌های مدون و مستمر در کنار تلاش بی‌وقفه کارکنان و همکاری مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و حمایت مدیران شرکت خدمات حمایتی کشور فعالیت‌های موثر و ارزنده‌ای را به عنوان متولی تهیه، تامین و توزیع نهاده‌های اصلی و اساسی کشاورزی شامل کود و سم و بذر تا آخرین حلقه مصرف در دور‌ترین نقاط استان از طریق شبکه توزیع مشتمل بر بخش خصوصی، تعاونی‌های تولید و اتحادیه‌های تعاونی روستایی به انجام می‌رساند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان افزایش قیمت کودهای شیمیایی و شرایط آب و هوایی و کمبود نقدینگی بهره برداران وعاملین توزیع را از دلایل عمده در میزان جذب و کاهش مصرف کود شیمیایی در مقایسه با سنوات قبل ذکر کرد و افزود: توسعه آموزشهای ترویجی، تاکید بر تولید محصول سالم و استفاده از کودهای ورمی کمپوست نیز از دیگر دلایل عدم اقبال بهره برداران در استفاده از کودهای شیمیایی محسوب می‌شود.
ابوالحسن‌زاده تاکید کرد: تلاش این شرکت بر محور حمایت توسعه یافته از بهره برداران جهت تامین مطلوب نهاده‌ای مورد نیاز بخش قرار دارد.
استان آذربایجان شرقی از لحاظ میزان اراضی کشاورزی رتبه چهارم را درکشور دارا و عمده محصولات استان شامل: گندم، جو، پیاز، سیب زمینی و محصولات باغی شامل زردآلو، سیب، گردو و بادام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز