خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

پیگیری احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۸۱

احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

ایلنا: معاون امور عمرانی استانداری از برنامه ریزی این حوزه در اجرای پروژه‌های کلان استان در بخش حمل و نقل خبر داد و اظهار داشت: به صورت جدی و مستمر پیگیر احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محمدعلی طرفه با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای استان، افزود: از همه مسئولین اجرایی انتظار می‌رود تمام تلاش خود را برای احیا حوزه حمل و نقل و ترانزیت استان به کار بندند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی قطار سریع السیر در کاهش زمان سفر، ارتقاء ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای تأثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: علاوه بر این صرفه جویی حاصل از این پروژه در نگهداشت مصرف سوخت، می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلایندگی کشور تأثیر داشته باشد.

وی محور تهران - قم - اصفهان را از محورهای پر رفت و آمد کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به تقاضای انبوه سفر در این مسیر، اجرای طرح قطار سریع السیر با طول کلی حدود ۴۱۰ کیلومتر به عنوان اولین مسیر در کشور مد نظر وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

محمدعلی طرفه اهداف این طرح را تقلیل زمان سفر بین مسیر تهران و اصفهان به حدود ۲ ساعت، ‌افزایش ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای با توجه به تردد زیاد در این مسیر، صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بومی نمودن آن عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان خاطر نشان کرد: پلان و پروفیل مسیر، طراحی و نقشه‌های ۲۰۰/۱ تهیه شده است و نقشه‌های کاداستر و ارزیابی مسیر توسط مشاور و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی مسیر قم - اصفهان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر انتهای مسیر نیز با تشکیل کمیته آزادسازی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری در ادامه تشریح کرد: طول کل مسیر پروژه ۴۱۰ کیلومتر بوده که ۱۷۰ کیلومتر آن فاصله تهران - قم و ۲۴۰ کیلومتر آن فاصله قم - اصفهان به صورت دو خطه است.

وی افزود: سرعت قطار حداکثر ۳۰۰ کیلومتر پیش بینی شده و با توجه به پیش بینی ۷ ایستگاه در مسیر قم - اصفهان که ۳ ایستگاه آن در می‌مه، مورچه خورت و اصفهان در مجاورت ورزشگاه نقش جهان است، باید سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان هماهنگی لازم با این طرح را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز