خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در جمع خبرنگاران:

اراده مجلس تضعیف دولت نیست / نشست مشترک دولت و مجلس فردا برگزار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۷۸

حداد عادل با بیان اینکه احتمالاً جلسه فردا یعنی نشست مشترک دولت و مجلس برگزار نخواهد شد، گفت: ظاهراً دولت گرفتاریهایی دارد که آن را به زمان دیگری موکول کرده است، اما من یقین ندارم علت آن دقیقاً چه بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یک اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد و بنای مجلس حمایت از دولت است.

به گزارش خبرنگارپارلمانی ایلنا، غلامعلی حداد عادل در حاشیه جلسه علنی امروز - یکشنبه - در جمع خبرنگاران در خصوص مناسبات پارلمانی با دیگر کشور‌ها گفت: صرف رفت وآمد هیاتهای پارلمانی امری منفی نیست. در همه جای دنیا مناسبات پارلمانی جزئی از سیاست خارجی هر کشور است و کشور ما از گذشته این امر معمول بوده و در حال حاضر نیز می‌تواند ادامه یابد.

حداد عادل در ادامه اظهارات خود در خصوص تلاش عده‌ای از نمایندگان اصول گرا برای تاسیس فراکسیون اعتدال گفت: ما نمی‌توانیم کسی را از تشکیل فراکسیونی منع کنیم. همیشه پس از روی کار آمدن هر دولتی برخی نمایند گان ترجیح می‌دهند در طرفداری از دولت اقدام کنند، کسی هم نمی‌تواند آن‌ها را منع کند به هر حال این اتفاقی است که افتاده است.

این نماینده اصول گرای مجلس ادامه داد: البته عموم نمایندگان در مجلس بنای حمایت از دولت را دارند در مجلس یک اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد، ولی اگر عده‌ای از نمایندگان بخواهند تحت هر‌عنوانی دور هم جمع شوند نمایند گان دیگر نمی‌توانند آن‌ها را ازاین تصمیم منع کنند.

رئیس پیشین مجلس در خصوص مذاکرات ژنو و پاسخهای وزیر خارجه و رئیس جمهور به مجلس اظهار داشت: حق و وظیفه نمایندگان است که از کلیه امور کشور با خبر باشند، باید به موکلان خود نیز پاسخ دهند. بنابراین انتظار نمایندگا ن از دولت برای در جریان گذاشتن مجلس در مذاکرات توقع نابجایی نیست، می‌توان در کمیسیون‌ها و در صحن مجلس این امر را محقق کرد.

حداد‌عادل ادامه داد: در آینده می‌توان جلساتی برای تبیین مواضع برگزار کرد. البته فعلاً بحثبودجه در پیش است، اما طبیعی است که نمایندگان نسبت به مفاد مذاکرات حساس هستند علاقه مندند از جزئیات مذاکرات هسته‌ای با خبر شوند وظیفه هم د ارند دولت باید استقبال کند تا این تعامل وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه این گفت‌وگو درباره مواضع آمریکا و غرب در خصوص توافق ژنو، اظهار داشت: امریکایی‌ها می‌خواهند توافق ژنو را پیروزی خودشان قلمداد کنند. می‌خواهند با گزارش ناقص و ارائه تفسیرهای آمریکایی از مذاکرات ژنو رهبری امریکا را در جهان و قیم‌ماب بودن این کشور را به رخ بکشند.

وی افزود: این پوششی است برای شکستهای پی در پی امریکا در منطقه؛ چرا که سیاست خارجی آن در عراق؛ افغانستان سوریه ودیگر کشور‌ها موفق نبود است آن‌ها می‌خواهند این مذاکرات را پر کننده خلاءیی بدانند که در جریان شکست‌ها برای آن‌ها پیش آمده است.

این نماینده مجلس همچنین درمورد احظار وزیر خارجه و شنیده‌ها در خصوص ارائه نامه نمایندگان به رئیس مجلس در این خصوص اظهار داشت اینکه نمایندگان بخواهند وزیرخارجه به مجلس بیاید امری عجبیی نیست؛ این ارتباطا‌ها بین دولت و مجلس وجود داشته و هر دو نیز باید از آن استقبال کنند.

حداد عادل در پایان با بیان اینکه احتمالاً جلسه فردا یعنی نشست مشترک دولت و مجلس برگزار نخواهد شد، گفت: ظاهراً دولت گرفتاریهایی دارد که ان را به زمان دیگری موکول کرده است، اما من یقین ندارم علت آن دقیقاً چه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز