خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در نشست خبری / ۱ /

تقابل با هژمونی امریکا یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۵۵

در عرصه داخلی مهم‌ترین دستاورد ما احیای نرم‌افراز توحیدی و نرم‌افزار بعثت و بازگشت به ذات باری تعالی به هدایت و رهبری مطلوب به بشریت بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاثیرات انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل را شگرف دانست و تاکید کرد: تقابل با هیمنه و هژمونی امریکا و نظام سلطه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است. همه ملت‌ها می‌دانند که صادق‌ترین و راسخ‌ترین انقلاب دولت و رهبری که از مظلومان و مستضعفان جهان دفاع کرده است و به تقابل با استکبار جهانی پرداخته است، انقلاب ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در نشست خبری خود پیرامون تشریح دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه قدرت نرم که به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های مهم و تاثیرگذار در تاریخ معاصر بوده است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی انقلاب اسلامی ما تاثیری شگرف در ایران و جهان از خود به جای گذاشت و نظام دو قطبی را به هم ریخت و تقسیم‌بندی آن روز را از بین برد و نظام جدیدی متکی بر توحید و ایدئولوژی نوینی متکی بر اسلام در برابر بشریت قرار داد که این تاثیر از انقلاب فرانسه و انقلاب شوروی نیز فرا‌تر بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه بعد از سی و پنج سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گستره نفوذ انقلاب‌مان هستیم، خاطرنشان کرد: هنری کسینجر وزیر اسبق امور خارجه آمریکا می‌گوید گاهی یک وزنه کوچک را در استخری می‌افتد که موجب ایجاد موج می‌شود اما گاهی وزنه‌ای سنگین به داخل اقیانوس می‌افتد که بر اساس آن سونامی شکل می‌گیرد و تعبیرش از انقلاب ما این بود که امواجش در دنیا گسترش یافته است.

سعیدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: در عرصه داخلی مهم‌ترین دستاورد ما احیای نرم‌افراز توحیدی و نرم‌افزار بعثت و بازگشت به ذات باری تعالی به هدایت و رهبری مطلوب به بشریت بوده است.

وی در ادامه به دو دیدگاه در خصوص مدیریت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: یک دیدگاه، دیدگاه قرارداد اجتماعی ژان ژاک روسو و مونسسکیو است که حد نصاب مطلوب را ۵۰ + ۱ می‌داند و می‌گوید اگر ۵۰ درصد مردم بعلاوه یک نفر چیزی را خواستند آن چیز مطلوب است که این تجربه بشری، تجربه بن بستی است. آنچه که خدا تقدیر کرده، راه دیگری است که امام آن را در برابر بشریت قرار داد و آن نرم‌افزار بعثت بود، چرا که اسلام یکی از مهم‌ترین روش‌هایش این است که مقررات متکی به وحی باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دستاوردهای علمی و فناوری ما در قریب به ۴ دهه اخیر در ابعاد مختلف بوده و این انقلاب توانسته در عرصه علم و دانش، خدمات، هوا و فضا و بنیه دفاعی آن قدر پیشرفت داشته باشد که دنیا را خیره کند و این علی‌رغم مخالفت‌ها و تحریم‌های آنان بوده است.

سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه منطقه‌ای، فرضیه کارل مارکس را ابطلال کرد، گفت: حضرت امام اثبات کردند که دین می‌تواند منشا بزرگ‌ترین انقلاب‌ها شود.

وی ادامه داد: ایشان اسلام را زنده کردند، چرا که اگر به جنبش‌های سیصد ساله اخیر در منطقه نگاه کنیم آنچه بوده جنبش‌هایی ناسیونالیستی مانند پان ترکیسم، پان عربی و پان ایرانی بوده است.

سعیدی با اشاره به تحولات کشور‌های عربی در چند ساله اخیر ابراز داشت: بیداری اسلامی که در چند سال اخیر در کشور‌های عربی بوده است محصول حرکت امام و تداوم آن توسط مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه تاثیرات انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل را شگرف دانست و تاکید کرد: تقابل با هیمنه و هژمونی امریکا و نظام سلطه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است. همه ملت‌ها می‌دانند که صادق‌ترین و راسخ‌ترین انقلاب دولت و رهبری که از مظلومان و مستضعفان جهان دفاع کرده است و به تقابل با استکبار جهانی پرداخته است، انقلاب ماست.

سعیدی هجوم و دشمنی نظام سلطه به انقلاب اسلامی را ناشی از عمق و گستره انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب ما یک انقلاب تام و تمام با تاثیرگذاری منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب‌های فرانسه و اکتبر شوروی موفق‌ترین انقلاب بوده است چراکه انقلاب فرانسه در صد سال اولش با بحران روبه‌رو بود و با رجعت و بازگشت سلطنت‌طلبان و دیکتاتوری ناپلئون روبه‌رو شد و امروز نیز شاهد وضعیت فرانسه هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انقلاب اکتبر شوروی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این انقلاب نیز به سقوط کشیده شد چون نظام ایدئولوژی باطلی داشت.

وی با اشاره به انقلاب الجزایر خاطرنشان کرد: این انقلاب برای پیروزیش یک میلیون شهید داد ولی در آنجا یک روز هم اسلام حاکمیت نکرد چون شاخصه‌های انقلاب آن‌ها با اسلام فرق داشت.

سعیدی سپس به انقلاب مصر اشاره کرد و تصریح کرد: این انقلاب نیز که چند سال پیش در این روز‌ها به پیروزی رسید نیز مصادره شد و کسانی نیز اینک در عرصه قدرت هستند که درگذشته نیز در قدرت ایفای نقش می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز