خبرگزاری کار ایران

متن بیانیه نم درباره اجرای توافق ژنو

کد خبر : ۱۳۹۵۱۱

جنبش عدم تعهد موضع اصولی خود مبنی بر اینکه دیپلماسی و گفت‌وگو تنها راه برای حل بلند مدت موضوع هسته ای ایران می باشد، را تصریح می نماید. جنبش عدم تعهد همه کشورهای عضو را نسبت به مشارکت مثبت در این راستا، تشویق می نماید.

جنبش عدم تعهد درباره نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه مشترک اقدام، در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه که در حمایت از نقش آژانس در زمینه نظارت بر اجرای توافق ژنو منتشر و توسط رضا نجفی نماینده ایران در آژانس به عنوان رییس تروئیکای نم قرائت شد، بدین شرح است:

«آقای رئیس

۱ - جنبش عدم تعهد مایل است مراتب تشکر خود را از آقای یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بخاطر گزارش وی در خصوص نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه مشترک اقدام مندرج در سند GOV / ۲۰۱۴/۲ ابراز نماید.

۲ - جنبش عدم تعهد موضع اصولی خود مبنی بر اینکه دیپلماسی و گفت‌وگو تنها راه برای حل بلند مدت موضوع هسته ای ایران می باشد، را تصریح می نماید. جنبش عدم تعهد همه کشورهای عضو را نسبت به مشارکت مثبت در این راستا، تشویق می نماید.

۳ - جنبش عدم تعهد مجددا از برنامه مشترک اقدام که بین ایران و EU۳ + ۳ در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ در ژنو(مندرج در سندهای INFCIRCs / ۸۵۵ & ۸۵۶) استقبال می کند و اعتقاد دارد که این برنامه به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران مساعدت خواهد نمود.

۴ - جنبش عدم تعهد توجه می نماید که آژانس یک نقش اساسی برای نظارت و راستی‌آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه مشترک اقدام دارد و بنا بر این از نقش آژانس در این زمینه حمایت می کند.

۵ - جنبش عدم تعهد در پی گزارش مدیر کل، به شکل مقتضی، در مورد اجرای اقدامات ذی ربط هسته ای برنامه مشترک اقدام به شورای حکام می باشد.

متشکرم آقای رئیس.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز