خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفت‌های مجلس‎؛ تعهدات ژنو را نقض نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۰۰

مخالفت‌ها به معنای این نیست که تصمیمات کلان نظام در زمینه تعهدات ژنو نقض شود / مجموعه تصمیم‌گیری‌های هسته‌ای که منجر به امضای سند ژنو شد، مورد توافق همه ارکان نظام است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مخالفت‌های درون مجلس را طبیعی دانست و تصریح کرد: این مخالفت‌ها به معنای این نیست که تصمیمات کلان نظام در زمینه تعهدات ژنو نقض شود.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص مخالفت‌های درون مجلس با اجرای توافق هسته‌ای اظهار داشت: مخالفت‌ها معلول فضای آزاد جامعه ماست. بالاخره ما کشوری آزاد به لحاظ مردمسالاری دینی هستیم و در این نظام طبیعی است که به ویژه در مجلس که نمایندگان حق اظهار نظر در همه مسائل داخلی و خارجی را دارند، نظرات متفاوت باشد.

وی با اشاره به ساختار نظام و حضور همه مسئولان عالی رتبه کشور در شورای عالی امنیت ملی و اتخاذ تصمیمات مهم در چنین جایگاهی و همچنین سیاستگذاری کلان نظام توسط مقام معظم رهبری بر مبنای قانون اساسی، تصریح کرد: مجموعه تصمیم‌گیری‌های هسته‌ای که منجر به امضای سند ژنو شد، مورد توافق همه ارکان نظام است.

بروجردی ادامه داد: اگر در این خصوص نظرات جدی مخالف وجود داشت این سند نمی‌توانست شکل بگیرد و حتما اجرا نمی‌شد. در مرحله بعد هم که کار‌شناسان رفتند و برای اجرا به توافق رسیدند وضعیت مشابهی حاکم است. این نظرات مخالف به معنای این نیست که تصمیمات کلان نظام با مشکل مواجه شود یا از سوی نظام جمهوری اسلامی نقض عهد صورت گیرد. معمولا تخلف‌ها از سوی کسانی است که جمهوری اسلامی ایران نیز به آن‌ها اعتماد ندارد. ما به آمریکا و کسانی که در صف مقابل هستند بدبین هستیم. ولی برای حفظ منافع ملی مذاکره می‌کنیم. در چارچوب منافع ملی تصمیم گیری می‌کنیم و تصمیمی را که اتخاذ کرده‌ایم را اجرا خواهیم کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دیگر سوال‌ دیگری در خصوص تیم ناظر هسته‌ای که مدتی است بحثتشکیل آن در خبرهاست و موضع کمیسیون امنیت ملی، خاطرنشان کرد: نظارت در کنار تقنین از وظایف اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. نظارت به این معناست که چشم بینای ملت از طریق مجلس بر حفظ منافع ملی به صورت فعال ناظر باشد و چنانچه کژی یا کاستی وجود داشت بهنگام تذکر دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز