خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز:

۷۰ درصد منابع آبی البرز، از این استان خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۷۸

منابع آبی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در آمایش سرزمین و توسعه پایدار به شمار می‌رود. / یکی از راه‌های توسعه استان، توسعه منابع آبی است.

ایلنا: ۷۰ درصد منابع آبی البرز از این استان خارج می‌شود و تنها ۳۰ درصد منابع آبی برای استان باقی می‌ماند.

به گزارش ایلنا در کرج، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز با حضور در شرکت آب منطقه‌ای استان، بر ضرورت توجه و نگاه مسئولان به مقوله آب به عنوان محور و کلید توسعه تاکید کرد و گفت: منابع آبی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در آمایش سرزمین و توسعه پایدار به شمار می‌رود.

مهرداد مظفری در جمع فعالان آبفای استان به ترسیم بودجه سال ۹۳ پرداخت و گفت: نیاز کشور برآن است که در بخش‌های مختلف اقتصادی از سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت حداکثری مردم را در بخش‌های مختلف به خصوص در جلب مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه منابع آبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت بخش خصوصی ارتقاء دیدگاه و بیش رفتارهای مردم مبنی بر بهینه کردن مصرف و اقتصادی کردن اقتصاد آب است که بیش از بیش باید مورد توجه شرکت آب منطقه‌ای قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز در بخش دیگری گفت: یکی از راه‌های توسعه استان، توسعه منابع آبی است و برای رسیدن به این هدف باید آرام آرام این تصور را که آب عنصری رایگان است تغییر داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که تصور همگان از استان البرز، استان غنی از منابع آبی ست، اما ۷۰ درصد این منبع حیات بخش از البرز خارج می‌شود و تنها ۳۰ درصد منابع آبی برای استان باقی می‌ماند؛ این امر ضرورت نگاه ویژه به زیرساخت‌ها و مطالعات چشم اندازی را با در نظر گرفتن مشارکت بخش خصوصی به منظور حفظ منابع آبی دو چندان می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز