خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان:

۲۰ درصد از صدقات جمع‌آوری شده برای امور اشتغالزایی مددجویان هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۶۳

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان گفت: ۲۰ درصد از صدقات جمع آوری شده برای امور اشتغالزایی مددجویان هزینه می شود.

زنجان: مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان گفت: صدقه دادن دارای آثار مثبت بسیاری در جامعه است که از جمله آن پاکی فرد و جامعه، برکت مال و محرومیت زدایی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، اصغر پناهی اظهار کرد: «صدقه» چیزی است که انسان آن را به قصد قربت از مالش خارج می‌کند مثل زکات، ولی در اصل صدقه در امر مستحب و زکات در امر واجب گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت صدقه اهمیت بسیاری از دیدگاه اسلام دارد، اضافه کرد: صدقه دادن دارای آثار مثبت بسیاری در جامعه است که از جمله آن پاکی فرد و جامعه، برکت مال و محرومیت زدایی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع آوری صدقات توسط کمیته امداد اضافه کرد: خوشبختانه به علت اعتقادات عمیق دینی که در شهرستان وجود دارد، این طرح یکی از طرح‌های پردرآمد کمیته امداد است.

این مسئول با اشاره به وجود ۶۰ هزار صندوق صدقه(کوچک، بزرگ و متوسط) در شهرستان زنجان اذعان داشت: امسال ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال صدقه در این شهرستان جمع آوری شده است.

وی به مصارف صدقات بر اساس اصول دینی نیز اشاره داشت و گفت: فقرا، مساکین و در راه ماندگان از افرادی هستند که صدقات برای رفع نیازهای آن‌ها هزینه می‌شود.

پناهی همچنین با اعلام درصدهای مربوط به هزینه کرد صدقات اضافه کرد: با برنامه ریزی اصولی انجام شده صدقات به صورت هدفمند و در راستای رفع نیازهای مددجویان هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان گفت: یکی از موارد مصرف صدقات اشتغالزایی برای مددجویان است که طی ۹ ماهه ۲۰ درصد از صدقات در این زمینه هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز