خبرگزاری کار ایران

توضیحات رضاداد درباره تعداد داوران، نمایش فیلم‌ها و بخشهای جشنواره فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۴۶

در کار داوران و هیات انتخاب دخالت نمی‌کنیم بلکه صیانت و مواظبت می‌کنیم. / تعداد نمایش فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر زیاد نیست و هر فیلم فقط توسط ۵ هزار نفر دیده می‌شود.

ایلنا: علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: زوج بودن تعداد داوران فیلم فجر امر اشتباهی نیست و تعداد نمایش فیلم‌ها نیز در جشنواره زیاد نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دبیر سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر که شب گذشته در برنامه هفت سینمایی حضور پیدا کرده بود؛ گفت: افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت انجام می‌شود و بعد نمایش فیلمهای اصلی و مستند آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای یک سینمای ملی و جشنواره فیلم فجر وجود یک کاخ است و امسال نیز فیلم‌ها در برج میلادو کاخ جشنواره به نمایش درمی‌آید البته فیلمهای مستند در کاخ جشنواره هم به نمایش درمی‌آیند اما خانه هنرمندان برای سینمای مستند مناسب است و همچنین بخشی از ورک شاپ‌ها در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

رضا داد با اشاره به ضعف‌های جشنواره فیلم فجر گفت: ما سازمان جشنواره نداریم و لازم است که یک سازمان جشنواره تشکیل بدهیم و خود من سالهای بر این امر تاکید کردم و حتی در دوره مسعود شاهی نیز این امر را اعلام کردم.

وی ادامه داد: مبحثدیگر ثبات در حوزه فرهنگ است زیرا ثبات در حوزه فرهنگ بسیار مهم است بخصوص در بحثمدیریتی فرهنگ بسیار مهم است مثلا در ده سالی که سید محمد بهشتی مدیر بنیاد سینمایی فارابی و جشنواره بود؛ در پایان آن سال‌ها آرامش خاصی حکم فرما بود. زمانی که من هم ۴ سال دبیر جشنواره بودم؛ جشنواره مداوم و سالیانه برنامه ریزی می‌شود. در پایان ۴ سال جشنواره به یک ثبات نسبی رسیده بود.

رضاداد درباره فیلمهایی که تاکنون به جشنواره رسیده است؛ افزود: تعدادی از فیلم‌ها از ۲۰ دی ماه رسیده است و به مرور هم فیلمهای در حال آماده شدن است؛ امسال ما کارمان را با تاخیر شروع نکردیم اما در سال تغییر دولت بسیاری از فیلم‌ها بعد از مهر شروع کردند لذا ما باید می‌ایستادیم تا بعضی فیلم‌ها آماده شود.

رضا داد درباره استراتژی جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر یک جشنواره ملی و برای همه سینمای ایران است و تیری است که همه ساله از کمان سینمای ایران برمی خیزد.

وی ادامه داد: سه گانه مردم، فعالان سینما و نخبگان جامعه همچون خبرنگاران و منتقدان در جشنواره فیلم فجر حضور دارند و مهم هستند.

رضاداد افزود: جشنواره فیلم فجر یکی از مظاهر و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است و سه اصل استقلال آزادی جمهوری اسلامی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و جشنواره فیلم فجر یک جشنواره موضوعی نیست ما دلمان می‌خواهد جشنواره فیلم فجر، جشنواره امید باشد و رویکردهای جشنواره امید است و همه در جهت پایبندی به قواعد جشنواره کار می‌کنند.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: فیلمساز، جامعه متخصص و مردم در جشنواره فیلم فجر شکل می‌گیرد لذا استقبال مردمی و نمایش فیلم برای مردم در استان‌ها معضل جشنواره نیست بلکه حسن جشنواره است مجموع افرادی که در سینما‌ها یک فیلم را در ایام جشنواره می‌بینند؛ ۵ هزار نفر است یعنی یک فیلم را فقط می‌توانند ۵ هزار نفر ببینند.

وی ادامه داد: مردم با سینما قهر نیستند و مدیریت باید راهکارهای ارتباط درست را آغاز کند. مردم به محصولات سینمای ایران علاقمند هستند و حتی اگر سینما نروند در شبکه نمایش خانگی فیلم می‌بینند.

رضاداد درباره تعداد داوران سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: اگر تعداد داوران ۹ نفر باشد شاید به سه قسمت مساوی تقسیم شوند.

وی ادامه داد: من در کار داوران دخالت نمی‌کنم زیرا وظیفه دبیر دخالت نیست و مواظبت است و باید از هیات‌های داوری و انتخاب صیانت کنیم نه اینکه دخالت کنیم ما فقط اولویت‌ها و قوانین جشنواره را به هیات انتخاب و داوران اعلام می‌کنیم.

رضاداد افزود: ترکیب داوران باید موجه؛ کامل و پاسخگو باشد. حتی در یک دوره درجشنواره فیلم کن تعداد داوران زوج بوده است و امسال در برلین هم زوج است رای داوران باید حداکثری باشد و رای لرزان نداشته باشیم.

وی درباره تعدا فیلمهای حاضر در جشنواره فیلم فجر گفت: تعداد حدود ۲۵ فیلم برای سودای سیمرغ برای جشنواره فیلم فجر مناسب است اما به شرطی که تعدا فیلمهای تولیدی ۸۵ فیلم باشد.

رضاداد افزود: ما باید چیدمانی می‌کردیم که به اعتلای سینمای ایران کمک کند. فیلم‌های مانند هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند، دربند و حوض نقاشی در جشنواره دیده شدند و در اکران موفق بودند.

وی درباره بخش بین‌الملل گفت: در بخش بین الملل دنبال همجواری، همسطحی و هم سویی بودیم و دنبال ارتقای سینمای ایران هستیم تا ایران را به پایگاهی برای فیلمهای همسو دربیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز