خبرگزاری کار ایران

اهدای یک گنجینه تاکسیدرمی به موزه پارک پردیسان

کد خبر : ۱۳۸۹۶۴

این گونه‌ها شامل ۷ قوچ و میش است که دو نمونه به صورت کامل و بقیه به صورت نیم تنه تاکسیدرمی شده‌اند.

ایلنا: یک خانواده تهرانی ۷ نمونه قوچ و میش تاکسیدرمی شده خانگی خود را به موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اهدا کرد.

به گزارش ایلنا، " پوراندخت کلائی "، همسر مرحوم نصرالله ممتحن و اهدا کننده گنجینه تاکسیدرمی این خانواده به موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در مورد این اقدام ارزشمند گفت: تنها به وصیت همسرش نصرت الله ممتحن عمل کرده است.

کلائی با بیان اینکه همسرش ممتحن، تیراندازی ماهر بود به گونه‌ای که از بنیانگذاران فدراسیون تیراندازی کشور و رئیس این فدراسیون در ادوار گذشته شناخته می‌شود، تأکید کرد: مرحوم ممتحن با وجود مهارت ویژه در تیراندازی به دلیل علاقه به حیات وحش و حفظ محیط زیست، تنها به شکار در محدوده‌ها و گونه‌هایی می‌پرداخت که برای آن مجوز داشت.

همسر مرحوم ممتحن تصریح کرد: به این شیوه هم نام همسرم را زنده نگه می‌دارم و هم مطمئن هستم که موزه سازمان حفاظت محیط زیست مکان بهتری برای حراست از این گونه‌هاست.

بنابراین گزارش علیرضا متشرعی، رئیس گروه موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با تقدیر از اقدام این خانواده تهرانی، گفت: حیوانات به نام خانواده ممتحن به عنوان اهدا کنندگان این آثار در موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری خواهد شد.

وی افزود: این گونه‌ها شامل ۷ قوچ و میش است که دو نمونه به صورت کامل و بقیه به صورت نیم تنه تاکسیدرمی شده‌اند.

این مقام مسئول، قدمت گونه‌های اهدایی را ۳۰ تا ۴۰ سال دانست و تأکید کرد: به همین دلیل تاکسیدرمی این گونه‌ها به روش ابتدایی انجام شده و در موزه تلاش خواهد شد تا گونه‌ها با روش‌های نوین تاکسیدرمی ترمیم شوند.

متشرعی با تأکید بر آمادگی موزه حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست برای دریافت گونه‌های تاکسیدرمی خانگی، ابراز امیدواری کرد: سایر هموطنان نیز با چنین اقداماتی در غنی‌سازی هر چه بیشتر موزه حیات وحش و نگهداری بهتر گونه‌ها مشارکت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز