خبرگزاری کار ایران

کدخدایی:

به استقلال رای و بی طرفی آیت الله جنتی شهادت می دهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۲

دبیر شورای نگهبان، همواره در بررسی صلاحیت کاندیداها از ما دلایل و مستندات را می‌خواستند و اگر این دلایل و مستندات قوی بود، تردیدی در تصمیم‌گیری نداشتند.

معاون اجرایی سابق شورای نگهبان با اشاره به ۱۲ سال همکاری خود با این نهاد، گفت: به استقلال رأی، قانون مندی و بی‌طرفی آیت‌الله جنتی به ویژه در امر بررسی صلاحیت‌ها شهادت می‌دهم.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی در جلسه تودیع‌ از سمت معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همچنین ایام‌الله ماه بهمن اظهار کرد: از اعضای شورای نگهبان که در مدت ۱۲ سال گذشته اینجانب را تحمل کردند تشکر می‌کنم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله رضوانی، مرحوم آیت‌الله قدیری و مرحوم آقای زواره‌ای اعضای سابق این نهاد، گفت: شورای نگهبان اعضای دیگری هم داشت که اکنون در جاهای مختلفی مسئولیت دارند، از آنها و اعضای حاضر شورای نگهبان و عزیزانی که به تازگی به عضویت شورای نگهبان در آمده‌اند نیز تشکر می‌کنم.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با اشاره به تجربیات خود در شورای نگهبان، افزود: از اعضای شورای نگهبان به ویژه حضرات آیات یزدی و مؤمن و در رأس آنها حضرت آیت‌الله جنتی درس‌های بسیاری آموختم و اغراق نمی‌کنم که هرچه دارم در این ۱۲ سال در شورای نگهبان آموختم.

وی افزود: از ویژگی‌های برجسته اعضای شورای نگهبان به خصوص آیت‌الله جنتی، توجه به نظم است. پس از انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلفی که داشتم، ‌ با شخصیت‌های بسیاری همکاری کردم اما دو نفر به نظم بسیار اهمیت می‌دادند. اولین نفر حضرت آیت‌الله شهید بهشتی بودند که در اوایل انقلاب در خدمتشان بودم و دومین نفر حضرت آیت‌الله جنتی هستند که همیشه بر نظم تاکید زیادی داشتند و هر گاه در جلسه‌ای اندکی تأخیر داشتیم، ایشان تذکر می‌دادند.

کدخدایی با تاکید بر استقلال رأی، قانون مندی و بی‌طرفی آیت‌الله جنتی به ویژه در امر بررسی صلاحیت‌ها و گفت: نکته دیگری که باید شهادت بدهم، بی طرفی حضرت آیت‌الله جنتی و توجه ایشان به قوانین و مقررات است.

دبیر شورای نگهبان، همواره در بررسی صلاحیت کاندیداها از ما دلایل و مستندات را می‌خواستند و اگر این دلایل و مستندات قوی بود، تردیدی در تصمیم‌گیری نداشتند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در توصیف آیت‌الله جنتی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، آیت الله جنتی، از نعم بی بدیل الهی هستند. آن چه من از ایشان آموختم ساده‌زیستی، تأکید بر قانون و موازین اسلامی بود و این بیشترین سرمایه‌ای است که بنده حالا که از خدمت در شورای نگهبان مرخص می‌شوم، دارم.

این عضو سابق شورای نگهبان با اشاره به انتخاب سیامک ره‌پیک به عنوان معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: از این که حضرت آیت‌الله جنتی، سکان این سمت را به دست برادر گرامی جناب آقای دکتر ره‌پیک سپردند، خوشحالم. ایشان از اساتید با سابقه و از جمله صاحب‌نظران دانشگاه بوده و با سابقه مدیریتی بسیار خوبی که دارند، قطعا آینده روشنی خواهند داشت. باید همه به ایشان کمک کنیم تا این وظیفه قانونی و اسلامی که بر عهده گرفته‌اند را به خوبی انجام دهند. بنده هم برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر گفت: جامعه اسلامی ما با حضور مبارک حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و با هدایت ایشان، جامعه از مسیرهای دیگر به مسیر اسلام آمد. همه ما باید پاسدار نظام اسلامی باشیم و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم. برای همه ما، انجام مأموریت‌های محول شده اجرایی، واجب است زیرا به فرموده حضرت امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز