خبرگزاری کار ایران

" تسخیر لانه جاسوسی " فیلم سینمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۳۰

فیلم تسخیر لانه جاسوسی بیش از ۶۶ بازیگر خارجی دارد و احتمالا بیشتر از یک کارگردان در آن نقش دارند / قرار است ابراهیم اصغرزاده و سایر دانشجویانی که در این اتفاق نقش داشتند، در ساخت این فیلم ما را یاری کنند.

ایلنا: سیدجمال ساداتیان(تهیه‌کننده فیلم تسخیر لانه جاسوسی) در نشست خبری امروز(۲ بهمن) گفت: متاسفانه سینمای ما از موضوعات تاریخی کمی عقب مانده است به خصوص این عقب ماندگی درباره تاریخ معاصر بیشتر و محسوس‌تر است. سینما باید به تاریخ معاصر بیشتر توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با اشاره به ساخت فیلم سینمایی تسخیر لانه جاسوسی گفت: امروز زمان کالبدشکافی ابعاد مختلف اشغال سفارت آمریکا و لانه جاسوسی رسیده و باید این قضیه توسط سینما برای نسل حاضر بازگویی شود.

سادتیان با اشاره به همکاری خود با ابراهیم اصغرزاده برای ساخت این فیلم گفت: به نظر من؛ بهترین افرادی که می‌توانند در ساخت این فیلم حضور داشته باشند، کسانی هستند که خودشان در جریان این اتفاق بودند و حضور داشتند. به همین دلیل ما با ابراهیم اصغرزاده و سایر دانشجویانی که در این اتفاق نقش داشتند، صحبت کردیم و قرار شد که در ساخت این فیلم ما را یاری کنند.

ساداتیان در پاسخ به این سوال که چرا در دولت‌های گذشته فیلمی درمورد تسخیر لانه جاسوسی ساخته نشد، گفت: در دولت‌های گذشته مانند دولت روحانی مباحثی همچون حل و فصل مشکلات و مذاکرات مطرح نبود. امروز و با روی کار آمدن این دولت جای آن دارد که مباحثی همچون طرح اشغال سفارت امریکا مطرح شود زیرا معتقدم اگر می‌خواهیم وارد یک دوره جدید در مناسبات جهانی و به‌خصوص دولت امریکا شویم؛ باید عقبه‌ی خود را بهتر بشناسیم تا مشکلات گذشته حل شود.

وی ادامه داد: ما در این فیلم می‌خواهیم به صورت مستقل عمل کنیم و با حفط جانب عدالت نشان دهیم که چه عواملی باعثاشغال سفارت امریکا شد و مطالبات مردم چگونه باعثبه وجود آمدن این اتفاق شد تا دیگران بدانند اگر در آینده عمل دیگری انجام بدهند و رفتارهای گذشته را تکرار کنند، مردم ما نیز در قبال آنها چه رفتاری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اسناد خوبی در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی جمع آوری شده است، گفت: ما هم اکنون منتظر هستیم تا متن کامل پژوهش‌ها انجام شود و پیش‌تولید ساخت فیلم آغاز شود. این فیلم بیش از ۶۶ بازیگر خارجی دارد و بیش از ۱۰۰ بایزگر داخلی نیز حضور دارند و حتی امکان دارد بیشتر از یک کارگردان در آن نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: البته با وزرات ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی نیز صحبت‌هایی کرده‌ایم و مجوزها را می‌گیریم اما به دنبال این هستیم که فیلم را در بخش خصوصی و مستقل بسازیم.

وی ادامه داد: تا اوایل تابستان سال ۹۳ مراحل پژوهش و نگارش اولیه به پایان می‌رسد و از پایان تابستان ۹۳ ساخت فیلم آغاز می‌شود. تصور می‌کنم یک سال فیلمبرداری آن به طول خواهد انجامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز