معاون امور عمرانی استاندار اصفهان خواستار شد:
احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان به صورت جدی پیگیری شود
راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان در کاهش زمان سفر، ارتقای ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی خواهد داشت.
ایلنا: معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به لزوم اجرای طرحهای جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و جادهای استان اصفهان، افزود: از مسئولان اجرایی انتظار میرود تلاش خود را برای احیای حوزه حمل و نقل استان به کار گیرند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدعلی طرفه؛ تصریح کرد: صرفه جویی حاصل از این پروژه در نگهداشت مصرف سوخت، میتواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلایندگی کشور تاثیر داشته باشد.
وی محور تهران - قم - اصفهان را از محورهای پر رفت و آمد کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به تقاضای انبوه سفر در این مسیر، اجرای طرح قطار سریع السیر با طول حدود ۴۱۰ کیلومتر به عنوان نخستین مسیر در کشور مد نظر وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وی تقلیل زمان سفر بین مسیر تهران و اصفهان به حدود ۲ ساعت، افزایش ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جادهای با توجه به تردد زیاد در این مسیر، صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت و استفاده از تکنولوژیهای نوین و بومی را از اهداف این طرح عنوان کرد.
طرفه بیان داشت: پلان و پروفیل مسیر، طراحی و نقشههای یک دویستم تهیه شده و نقشههای مسیر ازسوی مشاور و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است.
وی از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی مسیر قم - اصفهان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر انتهای این مسیر هم با تشکیل کمیته آزادسازی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.
معاون امور عمرانی استاندار اصفهان بیان داشت: با توجه به عدم پیشرفت عملیات اجرایی مسیر تهران - قم تاکید استان بر فعال و عملیاتی شدن این مسیر است.
وی طول مسیر پروژه را ۴۱۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۱۷۰ کیلومتر آن فاصله تهران - قم و ۲۴۰ کیلومتر آن فاصله قم - اصفهان به صورت دو خطه است.
طرفه؛ سرعت پیش بینی شده قطار را حداکثر ۳۰۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و بیان داشت: باتوجه به پیش بینی ۷ ایستگاه در مسیر قم - اصفهان که ۳ ایستگاه آن در میمه، مورچه خورت و در مجاورت ورزشگاه نقش جهان اصفهان است، باید سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان هماهنگی لازم را با این طرح انجام دهد.