خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان خواستار شد:

احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان به صورت جدی پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۲۵

راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان در کاهش زمان سفر، ارتقای ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ایلنا: معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای استان اصفهان، افزود: از مسئولان اجرایی انتظار می‌رود تلاش خود را برای احیای حوزه حمل و نقل استان به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدعلی طرفه؛ تصریح کرد: صرفه جویی حاصل از این پروژه در نگهداشت مصرف سوخت، می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلایندگی کشور تاثیر داشته باشد.

وی محور تهران - قم - اصفهان را از محورهای پر رفت و آمد کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به تقاضای انبوه سفر در این مسیر، اجرای طرح قطار سریع السیر با طول حدود ۴۱۰ کیلومتر به عنوان نخستین مسیر در کشور مد نظر وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی تقلیل زمان سفر بین مسیر تهران و اصفهان به حدود ۲ ساعت، افزایش ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای با توجه به تردد زیاد در این مسیر، صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بومی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

طرفه بیان داشت: پلان و پروفیل مسیر، طراحی و نقشه‌های یک دویستم تهیه شده و نقشه‌های مسیر ازسوی مشاور و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی مسیر قم - اصفهان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر انتهای این مسیر هم با تشکیل کمیته آزادسازی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان بیان داشت: با توجه به عدم پیشرفت عملیات اجرایی مسیر تهران - قم تاکید استان بر فعال و عملیاتی شدن این مسیر است.

وی طول مسیر پروژه را ۴۱۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۱۷۰ کیلومتر آن فاصله تهران - قم و ۲۴۰ کیلومتر آن فاصله قم - اصفهان به صورت دو خطه است.

طرفه؛ سرعت پیش بینی شده قطار را حداکثر ۳۰۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و بیان داشت: باتوجه به پیش بینی ۷ ایستگاه در مسیر قم - اصفهان که ۳ ایستگاه آن در می‌مه، مورچه خورت و در مجاورت ورزشگاه نقش جهان اصفهان است، باید سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان هماهنگی لازم را با این طرح انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز