خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر در پی حادثه کشته شدن دو کارگر زن:

شهرداری، آتش‌نشانی و دیگر مقصران این حادثه باید جوابگو باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۵۵

من از شهرداری خواهش می‌کنم خودشان، خودشان را محاکمه کنند تا در دادگاه عدل الهی محاکمه نشوند / اگر از حوادثشین آباد و اتفاقات ناگواری که در معادن برای کارگران افتاد؛ به راحتی نمی‌گذشتیم امروز این اتفاق نمی‌افتاد.

ایلنا: رئیس اتحادیه زنان کارگر در پی حادثه کشته شدن دو کارگر زن در آتش سوزی یک کارگاه تولیدی گفت: شهرداری، آتش نشانی و دیگر مقصران این حادثه باید جوابگو باشند.

سهیلا جلودارزاده(رئیس اتحادیه کارگران) درمورد اتفاق اخیر آتش سوزی یک تولیدی که منجر به مرگ دو کارگر خانم شد؛ به خبرنگار ایلنا گفت: با کمال تاسف این حادثه‌ای در روز میلاد رسول اکرم(ص) رخ داد که واقعا جانسوز بود و نشان می‌داد که زنان جامعه ما به دلیل فقر حتی در روز عید، آن هم در مکانی غیراستاندارد و با شرایط بسیار بد کار می‌کنند.

وی افزود: اگر این اتفاق در بنگلادش که نه کشاورزی و نه نفت و نه مدیریتی مثل ایران دارد؛ اتفاق می‌افتاد، باز هم همه متاسف می‌شدند. این دو خانم که یکی از آن‌ها فرزند عقب افتاده داشت و برای امرار معاش و زندگی شرافتمندانه حتی مجبور بود در مهم‌ترین عید هم کار کند، بسیار جای تاسف دارد.

جلودار‌زاده ادامه داد: این اتفاق نشان دهندهٔ این است که وظایف دولتی و شهرداری به خوبی انجام نمی‌شود و عدم آمادگی و نا‌کارآمدی آتش نشانی نیز موجب تسریع در سقوط این خانم‌ها شده است. اتحادیه زنان کارگر می‌خواهد که همهٔ کسانی که در این حادثه به علت عدم دقت در وظایفشان تقصیر داشتند، جوابگوی قتل این دو خانم باشند. اگر در این تولیدی کپسول اطفاء حریق وجود داشت و مسئولین صنفی به موقع از آنجا بازدید می‌کردند، این اتفاق نمی‌افتاد. باید دلیل این حادثه روشن و اشخاص مقصر شناسایی و برای پیشگیری از آتش سوزی‌های بعدی مورد مواخذه قرار بگیرند، همینطور آتش نشانی باید جوابگو باشد.

این عضو حزب اسلامی کار گفت: واضح است که از طرف مسولین به خوبی انجام وظیفه نشده است و هر روز می‌تواند این اتفاق دوباره تکرار شود. اگر از حوادثشین آباد و اتفاقات ناگواری که در معادن برای کارگران افتاد؛ به راحتی نمی‌گذشتیم امروز این اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: من از شهرداری خواهش می‌کنم خودشان، خودشان را محاکمه کنند تا در دادگاه عدل الهی محاکمه نشوند. در سالهای گذشته مجموعه وظایف حاکمیتی به خوبی انجام نشده و سودآوری تولید داخلی به حداقل رسیده است، بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل و بسیاری از کارفرما‌ها بدهکار شده‌اند و این شرایط باعثشده که از بعضی قوانین عدول کنند. بازرسان نیز گاهی با گرفتن رشوه از انجام وظیفه خود می‌گذرند. در واقع باید بگویم مجموعه سیستم معیوب است و چنین سیستمی این اتفاقات را به وجود می آورد.

جلودارزاده افزود: من از همه کارگران خواهش می‌کنم که خودشان مواظب باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند. چندی پیش نیز شاهد بودیم که جوانی خودش را جلوی مترو انداخت. من از تمام کسانی که از عرق جبین خود نان می‌خورند خواهش می‌کنم که به اتحادیه کارگران بیایند تا در آنجا کلاسهای رعایت نکات ایمنی برگزار شود و آموزش ببینند.

رئیس اتحادیهٔ زنان کارگر ادامه داد: اقدام دیگری که ما آن را پیگیری خواهیم کرد؛ این است که ما به عنوان مدافع حقوق زنان کارگر این مساله را پیگیری می‌کنیم باید توجه عمومی به این مسئله جلب شود تا مسئولینی که بیش از هر چیز به فکر دارالخلافه خود هستند، بدانند مردم امانتی در دست آن‌ها هستند. این مردم شریف بخاطر حفظ انقلاب خودپایداری می‌کنند و سزاوار نیست که حق این ولی نعمتان را پایمال کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز