خبرگزاری کار ایران

دیدار چهارجانبه لاوروف، کری، ‌ بان کی مون و ابراهیمی درباره سوریه

کد خبر : ۱۳۸۷۲۳

بررسی کنفرانس ژنو۲ که هدف از آن یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه است، محور اصلی این نشست چهارجانبه بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل و «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیداری را درباره سوریه برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در این دیدار که شب گذشته و در شهر «مونترو» سوئیس محل برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ برگزار شد، برگزاری این کنفرانس که هدف از آن یافتن راه حل سیاسی برای بحران است، بررسی شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که‌ بان کی مون در این نشست از تلاش‌های روسیه و آمریکا و فرستاده ویژه خود در امور سوریه برای برگزاری کنفرانس ژنو۲ که باید آغازی برای گفت‌و‌گوی سیاسی سوری‌ - سوری باشد، تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است که لاوروف پیش از این دیدار چهارجانبه، دیداری دو جانبه با جان کری برگزار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است که لاوروف و کری در این دیدار مساله توقف خونریزی‌ها در سوریه، گفت‌و‌گوی فراگیر سوری - سوری و ثبات در خاورمیانه را مورد بحثو بررسی قرار دادند.

در همین حال، وزیر خارجه روسیه با «نبیل فهمی» همتای مصری خود نیز دیدار کرده و درباره راه حل سیاسی برای بحران سوریه با وی گفت‌و‌گو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز