خبرگزاری کار ایران

هشدار معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درگفتگو باایلنا:

تا اوایل فروردین موج‌های دیگر بیماری آنفولانزا می‌آید / واکسن بزنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۹

ذات الریه در اشخاص پیر و ناتوان ۱۵ درصد، در افراد جوان ۳ درصد و به طور متوسط ۵ درصد مرگ و میر دارد.

ایلنا: معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که بیماری قلبی دارند با ابتلا به بیماری آنفولانزا زمینه برای سکته قلبی درآن‌ها تا حدودی مساعد می‌شود. ازهمین رو بعد از موج آنفولانزا یک مقدار سکته قلبی بیشتر می‌شود.

محمود نبوی در گفت‌وگو با ایلنا، درمورد شیوع بیماری آنفولانزا گفت: بیماری آنفولانزای فصلی هرسال در حدود اواخر آذر و دی ماه شایع می‌شود که امسال نیز این طور بوده است.

وی بااشاره به اینکه با توجه به واگیردار بودن بیماری آنفولانزای فصلی به هیچ عنوان نباید روبوسی با افراد مبتلا صورت گیرد، افزود: افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند باید دو روز اول را استراحت کنند و در صورت داشتن تب باید به پزشک مراجعه کنند.

نبوی تصریح کرد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای ازجمله آسم دارند یا افرادی که شیمی درمانی می‌کنند باید ترجیحا اول فصل واکسن آنفولانزا می‌زدند و اگر تاکنون نزدند باید این کار را انجام دهند. تا عوارض درآن‌ها پایین بیاید و درصد مرگ ومیر و بستری شدن کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر این بیماری را گرفته‌اند بعد از خوب شدن نیز باید این واکسن را بزنند چون گاهی تا اوایل فروردین موج‌های دیگر بیماری آنفولانزا می‌آید.

نبوی به عوارض بیماری آنفولانزای فصلی اشاره کرد و افزود: یک درصد آن ذات الریه یا عفونت ریه است که با درمان، ۵ درصد تلفات دارد.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: ذات الریه در اشخاص پیر و ناتوان ۱۵ درصد، در افراد جوان ۳ درصد و به طور متوسط ۵ درصد مرگ و میر دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعدادی براثر آنفولانزای فصلی فوت شدند، گفت: هنوز آخر فصل نشده است و نمی‌توانیم دقیق اعلام کنیم اما هرسال تعدادی مرگ و میر مستقیم براثراین بیماری داریم.

نبوی تصریح کرد: افرادی که بیماری قلبی دارند با ابتلا به این بیماری زمینه برای سکته قلبی درآن‌ها تا حدودی مساعد می‌شود. ازهمین رو بعد از موج آنفولانزا یک مقدار سکته قلبی بیشتر می‌شود.

وی افزود: افرادی که بیماری عروقی دارند جزو گروه‌هایی هستند که توصیه می‌شود اول فصل واکسن بزنند تا ریسک را کاهش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز