خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران پاکدیس ارومیه:

دستمزد کارگران هر سال بد‌تر از سال‌ قبل تعیین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۲

چکیده: همه ساله برای تعیین دستمزد کارگران جلسات متعددی در شورای عالی کار برگزار می‌شود و بحث‌های فراوانی صورت می‌گیرد اما با وجود تمام این جلسات، دست آخر حرف، حرف دولت است / سبد هزینه خانوار کارگران به اراده سوداگران واگذار شده است.

نماینده کارگران پاکدیس ارومیه معتقد است به دلیل ترکیب ناعادلانه شورای تعیین مزد(شورای عالی کار) و حضور هشت نماینده کارفرمایان خصوصی و دولتی در مقابل ۳ نماینده از جانب کارگران، کارگران توان دفاع از واقعیات اقتصادی را ندارند و در نتیجه وضع معیشت کارگران هر سال بد‌تر از سال‌های قبل می‌شود.

«محمدرضا سوق ملکی» رئیس شورای اسلامی کار کارخانه پاکدیس به خبرنگار ایلنا در ارومیه گفت: همه ساله برای تعیین دستمزد کارگران جلسات متعددی در شورای عالی کار و کمیته دستمزد کانون عالی شورای‌های اسلامی کار برگزار می‌شود و بحث‌های فراوانی پیرامون چگونگی تعیین دستمزد کارگران صورت می‌گیرد اما با وجود تمام این جلسات، دست آخر حرف، حرف دولت است و نمایندگان کارگری علی‌رغم ارائه استدلالات علمی و مستند در مورد واقعیت‌های اقتصادی جامعه راه به جایی نمی‌برند و وضع کارگران هر سال بد‌تر از سالهای گذشته می‌شود.

نماینده کارگران کارخانه پاکدیس با طرح این سئوال که «مگر ممکن است کارفرمایان و دولت متوجه نشوند که جامعه کارگری در چه شرایطی زندگی می‌کند»، افزود: اگر دستمزد‌ سال آینده کارگران واقعی نشود، افزایش سرسام آور قیمت ها در شرایطی که تورم به اذعان دولت بیش از ۴۰ درصد است، فشار مضاعفی بر پیکره نحیف جامعه کارگری وارد می‌کند.

این کارگر با ذکر مثالی تشریح کرد: اگر قیمت مرغ امروز کیلویی ۶۳۰۰ تومان باشد، فردا بدون هیچ دلیلی به ۶۷۰۰ تومان می‌رسد چرا که دولت دست سودجو‌ها را از بازار قطع نمی‌کند و در نتیجه سبد هزینه خانوار کارگران به اراده سوداگران واگذار شده و در نوسان باقی می‌ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز