خبرگزاری کار ایران

گفتگوی ایلنا با بزرگترین واردکننده موز؛

مردم نگران قیمت شب عید موز نباشند / امسال خبری از دلالان موز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۵

اگر تنها وارکننده اصلی محدود شود بستر مناسبی برای فعالیت دلالان فراهم خواهد شد و سود این کار به جیب آن‌ها خواهد رفت.

عبدالرحمن ارجمندی از وضعیت مناسب موز در بازار شب عید خبر داد.

عبدالرحمن ارجمندی از عمده واردکنندگان موز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت موز در بازار شب عید امسال اظهار داشت: به دلیل خارج شدن موز از لیست کالاهای تنظیم بازار وضعیت این کالا در بازارپارسال نسبت به چهار سال گذشته وضع مطلوبتری داشت امسال نیز تا کنون هیچگونه ابلاغی از سوی دولت برای قیمت‌گذاری این کالا صادر نشده و پیش‌بینی می‌شود با قیمت مناسبت‌تری نسبت به سایر کالاهای تولید داخل به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان دلایل برهم خوردن قیمت موز در صورت دخالت دولت گفت: با محدودیت‌هایی که دولت اعمال می‌کند تنها می‌تواند بر فعالیت چند وارد کننده عمده نظارت داشته باشد و افراد فعال در شبکه توزیع که بالای دوهزار نفر هستند می‌توانند بازار را دچار مشکل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر تنها وارکننده اصلی محدود شود بستر مناسبی برای فعالیت دلالان فراهم خواهد شد و سود این کار به جیب آن‌ها خواهد رفت.

وی با اشاره به پایین آمدن تولید موز درکشور فیلیپین به دلیل طوفان سنگین این کشور افزود: به دلیل خسارت وارد آمده امسال در تمام دنیا روند واردات کاهش داشته است که البته این موضوع خلایی در بازار شب عید امسال وارد نخواهد کرد.

این وارد کننده موز در خصوص پیش‌بینی قیمت موز برای شب عید گفت: قیمت را رقابت و هزینه‌های تمام شده تعیین می‌کند و در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی قیمتی برای آن کرد اما در نهایت با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده خواهد رسید. ‌

به گزارش ایلنا، در چهار سال گذشته به دلیل دخالت دولت و وارد شدن موز در لیست کالاهای تنظیم بازار باعثشد تا دلالان وارد عمل شده و از این مفر سودهای کلانی به جیب زنند و این در حالی بود که گرانی بی ضابطه موز سبدهای میوه مصرف کنندگان را در تعطیلات عید خالی گذاشت. اما سال گذشته خارج شدن موز از لیست مذکور اتفاق خوشایندی بود که در نهایت با حذف نظارت دولتی عرضه و تقاضا، تعادل را به بازار بازگرداند و وضعیت مطلوب جهت خرید این میوه فراهم شد با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود در صورتیکه این روال همچون سال گذشته تدوام داشته باشد عید امسال هم موز با قیمت مناسب میهمان سبدهای مصرف کنندگان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز