خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استانداری اصفهان تاکید کرد:

براساس مصوبه هیات دولت دهم؛ باید بورس تخصصی آهن و فولاد در اصفهان ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۲۷

با توجه به اینکه ۷۰ درصد فولاد کشور در استان اصفهان تولید می شود و کلیه تبعات زیست محیطی آن بر دوش این استان است. همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت دهم مقرر شد که بورس تخصصی آهن و فولاد در اصفهان ایجاد شود.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استانداری اصفهان گفت: حضور استان اصفهان درمرکزیت کشور و همچنین دسترسی آسان به این استان می‌تواند ویژگی بارزی برای حضور تالار بورس آهن و فولاد قلمداد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا همدانیان، مدیر بورس کالای ایران دراتاق بازرگانی اصفهان افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد فولاد کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و کلیه تبعات زیست محیطی آن بر دوش این استان است. همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت دهم مقرر شد که بورس تخصصی آهن و فولاد در اصفهان ایجاد شود.

«عباس یعقوبی» مدیر امور ناظرین و تالار‌ها شرکت بورس کالای ایران در این جلسه گفت: تالار بورس کالای اصفهان از نظر زیرساخت‌های مخابرات در حد قابل توجهی رشد کرده و امکان برقراری ارتباط آنلاین از دو طریق ماهواره‌ای و شبکه کابلی مخابراتی فراهم است.

وی تصریح کرد: خریداران و فروشندگان می‌توانند از تالار اصفهان اقدام به خرید و فروش کالا کنند و نیازی به حضور آنان در تالار تهران نیست.

«مسعود صفاری‌پور» مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه خواستار رفع مشکلات فعلی بورس کالای اصفهان برای عرضه کنندگان، خریداران و کارگزاران شد بنحویکه عرضه کنندگان(فروشندگان) و خریداران بویژه آهن و فولاد همانند تالار تهران امکان خرید و فروش در اصفهان داشته باشند و نیازی به مراجعه تهران نداشته باشند.

وی خواستار عرضه محصولات فولادی توسط دو شرکت آهن و فولاد استان از تالار بورس اصفهان شد و گفت: رفع اشکالات موجود ترغیب خریداران و فروشندگان در خرید و فروش از بورس کالای اصفهان به تقویت و رونق این تالار و کاهش سفرهای زاید به تهران می‌شود. وی خواستار پیگیری ایجاد بورس تخصصی آهن و فلزات از مسوولین بورس کالای ایران شد.

«محمود اکبری» معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این جلسه تاکید کرد: این شرکت بر اساس زیرساخت‌های موجود می‌تواند در بورس اصفهان نیز عرضه کند. وی تصریح کرد: این شرکت بر اساس قانون هر کجا ملزم به عرضه باشد انجام می‌دهد.

«منصور یزدی‌زاده» معاون فروش و صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان در این جلسه هدف از راه اندازی بورس‌های منطقه‌ای را تشویق به خرید و فروش کالا از آن شد و گفت: باید تمام تلاش‌ها به سمت جذاب شدن بورس کالا برای فعالان اقتصادی و تولید کنندگان شود.

«مصطفی متین راد» رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد فولاد کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و عمده خریداران از اصفهان می‌باشند حضور بورس فلزات در اصفهان شرایط آسانی برای آنان ایجاد کند.

«محمدرضا لعلی» کار‌شناس اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: اغلب شرکت‌های کارگزاری در تهران ثبت می‌شوند و نمایندگان اندکی در شعبات استانی دارند.

وی صدور اعلامیه خرید و تسویه وجوه و اسناد در تهران را یکی از دلایل حضور خریداران در تهران برشمرد و گفت: ایجاد امکانات لازم در تالار اصفهان جهت پیگیری مسایل اداری پس از پایان معاملات از سفرهای متعدد خریداران به تهران جلوگیری می‌کند.

وی اصفهان را بازار غیر رسمی آهن و فولاد در کشور دانست و گفت: حضور بورس فلزات در کنار بازار غیر رسمی آهن و فولاد به شفافیت در کشف قیمت معاملات و افزایش قدرت رقابت پذیری خریداران کمک می‌کند.

«ابوالفضل جنتی» عضو کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این جلسه گفت: بازار آهن اصفهان به عنوان بازار مرجع فولاد کشور به شمار می‌آید و حضور بورس آهن و فولاد می‌تواند به شفافیت این بازار در کنار بازار رسمی کمک کند.

«داود صافی» مدیر امور کمیسیون‌ها و تشکلهای اتاق اصفهان خواستار معرفی توانمندی بورس کالا بویژه تالار اصفهان به اعضا و فعالان اقتصادی استان شد و از بورس کالای ایران خواست تغییراتی که با پیگیری اتاق و استانداری اصفهان در روند انجام معاملات بورس کالا طی سالهای اخیر ایجاد شده و نیز تسهیلات فراهم شده برای فعالان این حوزه اطلاع رسانی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز