خبرگزاری کار ایران

وعده شهریان پس از حضور در کمیته ملی: ‌

اساس‌نامه کمیته ملی المپیک را به نفع زنان اصلاح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۹

نایب رییس کمیته ملی المپیک امیدوار است در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل حضور زنان با کیفیت و کمیت بهتری انجام شود

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان بعد از انتخاب به عنوان نایب رییس اول کمیته ملی المپیک، ‌ از تلاش برای افزایش تعداد زنان در بین یازده عضو ارشد این کمیته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز جلسه رباب شهریان با نمایندگان زن دفاتر بسیج فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد. شهریان در حاشیه این مراسم درباره حضور در کمیته ملی المپیک صحبت کرد. او حضور یک زن در بین ۱۱ عضو ارشد این کمیته را کافی نداست: «توقع‌ام این بود که در بین اعضای ۱۱ نفره حداقل یک زن حضور داشته باشد. انتظارمان این است که دو - سه مدیر زن در کادر اجرایی حضور داشته باشد اما با شرایطی که اساس‌نامه کمیته ملی المپیک داشت، این امکان وجود ندارد. طبق اساس‌نامه از بین ۶۳ عضو مجمع فقط ۴ عضو زن داریم. از بین آنها هم ۲ نفر کاندیدا بودند که فقط می‌توانستند نامزد نایب رییسی باشند و من هم رای آوردم. این انتخاب این فرصت را می‌دهد تا تلاش کنیم تا زنان حضور بیشتری در تصمیم‌سازی‌ها شرکت کنند.»

معاون وزیر ورزش و جوانان در نظر دارد اساس‌نامه کمیته المپیک را به نفع زنان اصلاح کند: «اصلاحیه‌ای را برای اساس‌نامه کمیته تنظیم کرده‌ایم. این اصلاحیه را به هیات اجرایی می‌بریم تا برای حضور بیشتر زنان در مجمع تبصره‌ای را به اساس‌نامه اضافه کنیم. البته این تنها کار برای حضور بیشتر زنان در مجمع نیست. بیشتر اعضای مجمع جایگاه حقوقی دارند. ما باید تعداد روسای زن فدراسیون‌ها را افزایش دهیم.»

بعد از انتخاب شهریان به عنوان نایب رییس کمیته ملی المپیک این شبهه به وجود آمده که شاید او نتواند به وظایف خود در وزارت ورزش عمل کند. شهریان دراین باره توضیحاتی داد: «نایب رییسی کمیته ملی المپیک پست نیست. وقتی که باید بگذارم در حد حضور در جلسات است. من کار اجرایی انجام نمی‌دهم. در حقیقت عضو اتاق فکر کمیته هستم و باید همراه بقیه اعضا دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را مشخص کنم. این سمت نه تنها ممانعتی برای انجام وظایفم در وزارت ورزش ندارد، بلکه می‌تواند کمک کند در بخش‌ قهرمانی هم دیدگاه‌هایم را دنبال کنم.»

نایب رییس کمیته ملی المپیک امیدوار است در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل حضور زنان با کیفیت و کمیت بهتری انجام شود: «‌مسئولیت اعزام ورزشکاران به عهده فدراسیون است اما می‌توانیم در کمیته در بخش سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نظارت بیشتری داشته باشیم. هر تیمی برای حضور در رقابت‌ها ملزوماتی می‌خواهد، نظیر اردو، امکانات و تجهیزات. ما برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ از حالا برنامه‌ریزی می‌کنیم. تلاش‌ها بر این است که با کیفیت و کمیت بهتری در این بازی‌ها شرکت کنیم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز