خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به جلوگیری از ورود نماینده‌شان؛

کارگران پتروشیمی فجر دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۷۵

چکیده: کارگران واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی فجر صبح سه شنبه در اعتراض به تصمیم کارفرما مبنی بر جلوگیری از ورود «عباس رضایی» به کارخانه دست از کار کشیدند.

بیش از ۱۵۰ کارگر پتروشیمی فجر در اعتراض به تصمیم پیمانکار مبنی بر جلوگیری از ورود یکی از نمایندگان صنفی کارگران به کارخانه دست از کار کشیدند.

یکی از کارگران پتروشیمی فجر با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: کارگران واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی فجر صبح امروز(سه شنبه ۱ بهمن ماه) در اعتراض به تصمیم شرکت پیمانکاری «رامپکو» مبنی بر جلوگیری از ورود «عباس رضایی» به کارخانه دست از کار کشیدند.

وی در تشریح دلایل پیمانکار برای جلوگیری از ورود نماینده صنفی کارگران به کارخانه، افزود: علت اتخاذ چنین تصمیمی به صورت رسمی به کارگران اعلام نشده اما از منابع مختلف شنیده‌ می‌شود که آقای رضایی به دلیل مصاحبه با رسانه‌های رسمی کشور و اطلاع رسانی در خصوص شرایط نامناسب کارگران ممنوع الورود شده است.

وی تصریح کرد: بعد از آنکه آقای رضایی طی مصاحبه‌ای با ایلنا، اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی فجر را در تاریخ ۲۹ مهر ماه رسانه‌ای کرد، مورد خشم کارفرما و پیمانکار قرار گرفت.

گفتنی است اعتراض صنفی یاد شده در واکنش به عدم افزایش ۲۲ درصدی حقوق و مزایای کارگران بر خلاف قول قبلی مدیرعامل انجام شد.

این کارگر پتروشیمی فجر در پایان عنوان کرد: کارفرما و پیمانکار پتروشیمی فجر تلاش می‌کنند با فشار به نماینده صنفی ما، از اطلاع رسانی سایر کارگران در خصوص تبعیض‌های بی‌پایان در این کارخانه جلوگیری کنند.

موضوع داخلی شرکت پیمانکاری است

مسئول روابط عمومی پتروشیمی فجر در خصوص اعتراض صنفی کارگران این کارخانه، گفت: فعل و انفعالات صورت گرفته در پتروشیمی فجر، موضوع داخلی شرکت پیمانکاری است.

او در گفتگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد که جلوگیری از ورود نماینده کارگران به کارخانه به هیچ عنوان با مصاحبه وی با رسانه ها ارتباط نداشته است.

پیشینه تهدید فعالان کارگری در ماه گذشته

گفتنی است ایلنا در تاریخ ۲۵ دی‌ماه از با انتشارگزارشیاز اعمال فشار به تعدادی از فعالان کارگری که در خصوص مسائل صنفی‌شان اطلاع‌رسانی کرده بودند؛ هشدار داده بود که برخورد با فعالان کارگری به قصد انصراف آنان از فعالیت صنفی‌ طی یک ماه گذشته وارد فاز تازه‌ای شده است و این خطر وجود دارد که در صورت ادامه این برخوردها، روند اطلاع رسانی از جامعه کارگری بدلیل نبود تضمینی برای «آزادی پس از بیان» با اخلال مواجه شود. همچنین در تاریخ ۲۶ دی‌ماهگزارشدیگری از تهدید ۲۰ کارگر پلی‌اکریل به دلیل فعالیت‌های صنفی منتشر شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز