خبرگزاری کار ایران

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری:

ناصر کبیر عالمی فقیه و شخصیتی تمدن‌ساز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۷۳

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: ناصر کبیر عالمی فقیه، متکلم، شجاع، مدیر و شخصیتی تمدن ساز بوده است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: ناصر کبیر عالمی فقیه، متکلم، شجاع، مدیر و شخصیتی تمدن ساز بوده است.

به گزارش ایلنا از آمل، حجت الاسلام محسن قمی صبح امروز در همایش بزرگداشت ناصر کبیر واقع در کمپ نفت محمودآباد با بیان اینکه مهم‌ترین هدف این همایش تکریم یکی از سلاله‌های آل یاسین و از نوادگان امیرالمونین علی بن ابیطال(ع) بوده است، یادآور شد: برگزاری این همایش با رویکردی به قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شکل گرفته است.

وی با تاکید براینکه ناصر کبیر ملقب به اطروش عالمی فقیه، متکلم، مدیر و شجاع و شخصیتی تمدن ساز بوده است، اظهار داشت: این مقام بزرگ در کنار بهره‌مندی از علم و معرفت به گوشه‌ای از میهن اسلامی تمدنی براساس آموزه‌های نهج البلاغه ایجاد کرد.

قمی با اشاره به اینکه ایشان مولف بیش از ۱۵۰ کتاب و رساله بودند، افزود: متاسفانه از این تعداد آثار فقط دو اثر بدست ما رسیده است.

این مسئول با اعلام اینکه در زمان حکومتش در منطقه تبرستان با حمایت مردم کجور، کلار، آمل، ساری و گیلان حکومت اسلامی را تشکیل دهد، اذعان داشت: ایشان سعی کرده به مانند حکومت پنج ساله امیرالمومنین برای اداره حکومتش رفتار کند.

وی با بیان اینکه با توجه به رفتار ایشان با مردم دوران خود ما متوجه به نسلی از جد مادری سیدرضی و سید مرتضی می‌گرداند، بیان داشت: ما را به این باور می‌رساند که ایشان می‌توان مفسر کتاب بزرگ نهج البلاغه باشد.

قمی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری بر برگزاری همایش بین المللی این عالم بزرگ شیعه ابراز داشت: با توجه به حضور رهبر بزرگوار در سال ۷۷ به شهرستان آمل از ایشان به نیکی یاد می‌کند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری یادآور شد: رهبری بیان داشتند منطقه آمل نقطه‌ای است که قدیمی‌ترین نقطه اسلامی در آن تشکیل شده است و با تکیه بر مردم این منطقه ناصرالحق پرچم زلال معارف اسلامی را بر افراشته کرد.

وی با تاکید بر اینکه دعوت به احیای به دوران پر افتخار اسلامی در عصر جدید وظیفه علمای شیعه است، یادآور شد: با توجه به اینکه قرن بیستم را قرن علم و دانایی نامیدند، قرن بیست و یکم را به عنوان قرن علم و ایمان بیان است.

قمی با اشاره به علم و دانایی دو بال مورد نیاز برای پرواز بشر محسوب می‌شود، افزود: امروز شاهد این هستیم که دانشگاه‌ها و مراکز علمی دنیا به سوی اخلاق، عرفان و معنویت گرایش یافته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با اتکا به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به عنوان میراثکهن و فقهی نسبت به انتشار بیشتر آن‌ها اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز