خبرگزاری کار ایران

درخواست رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از ابتکار؛

رئیس جمهور دستور توقف تولید بنزین از پتروشیمی را بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۲۴

خانم ابتکار شما نباید در برابر آلودگی هوا ساکت باشید سلامت مردم قابل معامله نیست / روزانه ۱۶۰ نفر در بهشت زهرا دفن می‌شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پس از تولید پتروشیمی در کشور شاهد افزایش آلودگی هوا در شهرهای کوچک بودیم، گفت: دستور توقف تولید پتروشیمی را از رئیس جمهور بگیرید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " رحمت الله حافظی " در جلسه علنی امروز با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران اظهار کرد: سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که ایران باید سالانه هشت میلیارد دلار خسارت بابت آلودگی هوا بپردازد.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد آلودگی هوا متعلق به خودرو‌ها است، افزود: سازمان بهداشت جهانی وجود دوده را سرطان زا اعلام کرد.

رئیس کمسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه روزانه ۱۶۰ نفر در بهشت زهرا دفن می‌شود، تصریح کرد: این آمار در روزهای آلوده و هشدار به ۲۲ نفر افزایش می‌یابد.

حافظی بااشاره به اینکه ذرات معلق کمتر از ۵ / ۲ میکرون از بافت ریه عبور می‌کند و در سلولهای خونی تاثیر می‌گذارد، افزود: عوارض این تاثیر گذاری برگشت ناپدیر است. متاسفانه میزان ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از نیمه دوم سال ۸۸ به صورت فزاینده‌ای افزایش یافت که علت اصلی آن مصوبه مجلس مبنی بر افزایش سن معاینه فنی از دو به ۵ سال است که جای تعجب داشت.

وی ادامه داد: بهانه مجلس کمبود مراکز معاینه فنی و عدم رعایت استاندارد بود، بهتر نبود به جای پاک کردن صورت مسئله موضوع را حل می‌کردند.

حافظی بابیان اینکه تولید سوخت پتروشیمی غیر استاندارد ۳۵ برابر از حد نرمال بنزن در هوا ایجاد می‌کند، افزود: پس از تولید سوخت شاهد آن بودیم، شهرهایی مثل قم و کاشان نیز آلوده شدند چرا باید این گونه باشد چرا مجلس دوفوریت قانون برنامه مدیریت آلودگی هوا را در بهمن ماه سال گذشته لغو کرد؟

حافظی در ادامه صحبتهای خود به اظهار نظر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: خانم دکتر شما نباید در برابر آلودگی هوا ساکت باشید سلامت مردم قابل معامله نیست.

وی خواستار توقف تولید پتروشیمی در کشور شد و گفت: باید منابع انرژی پاک در دستور کار قرار گیرد و نظارت‌ها در حیطه کارگاه‌ها به استان تهران افزایش یابد همچنین حمل و نقل عمومی باید توسعه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز