خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

هر گونه راه حل سیاسی در ژنو۲ باید منجر به توقف تروریسم شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۸۶

هر گونه راه حل سیاسی باید منجر به فشار بر کشورهای حامی تروریسم برای تن دادن به میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی شود؛ قوانینی که هر گونه کمک به تروریسم و سازمان‌های تروریستی را جرم می‌داند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفت که هر گونه راه حل سیاسی که در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ مطرح می‌شود، باید منجر به توقف تروریسم در این کشور شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، اسد در دیدار با هیئت رسمی این کشور که قرار است در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ شرکت کند، دستور داد که این هیئت در ژنو۲ استقلال و تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و با هر گونه دخالت خارجی در هر شکل آن مخالفت کند.

اسد به این هیئت دستور داد که هرگز از اصول و آرمان‌های سوریه و در راس آن‌ها حفظ میهن، ملت و قرار دادن مصلحت کشور به عنوان مهمترین اولویت، عقب‌نشینی نکند.

رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با هیئت سوری تاکید کرد که هر توافقی در ژنو به دست بیاید و قابلیت عملی شدن نداشته باشد، ملت سوریه آن را قبول نمی‌کند.

وی تصریح کرد که هر گونه راه حل سیاسی در وهله اول باید تروریسم را به طور کامل متوقف کند.

اسد همچنین گفت که هر گونه راه حل سیاسی باید منجر به فشار بر کشورهای حامی تروریسم برای تن دادن به میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی شود؛ قوانینی که هر گونه کمک به تروریسم و سازمان‌های تروریستی را جرم می‌داند.

بنا بر این گزارش، هیئت سوری به ریاست «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در کنفرانس ژنو۲ که قرار است فردا - چهارشنبه - در شهر «مونترو» سوئیس برگزار شود، شرکت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز