خبرگزاری کار ایران

کارت صلاحیت هنرمندان طراح مد و لباس صادر می‌شود

کد خبر : ۱۳۸۳۸۲

کارت صلاحیتی هنرمندان طراح مد و لباس، با همکاری انجمن طراحان لباس و پارچه و به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس صادر می‌شود.

ایلنا: کارت صلاحیتی هنرمندان طراح مد و لباس به منظور شناسایی و رتبه بندی طراحان هنرمند فعال این حوزه صادر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، باتوجه به این کارت در مسیر هویت بخشی به فعالان و دست اندرکاران صنعت پوشاک کشور در مسیر ترویج پوشش اسلامی – ایرانی نسبت به صدور کارت صلاحیت و شتاسایی طراحان پارچه و پوشاک کشور و به منظور دستیابی به اهداف متعالی این حوزه صادر می‌شود.

ازجمله اهداف اساسی صدور این کارت می‌توان به، ساماندهی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و انجام حمایت‌های لازم از طراحان، کمک به ارتقای سطح علمی و ایجاد زمینه همکاری و تعامل با بخش صنعت و واحد‌های تولیدی، تعریف جایگاه و دفاع از حقوق طراحان در چرخه تولید پوشاک کشور، ایجاد انگیزه و وهویت بخشی، کشف استعدادهای خلاق این حوزه، تلاش بیشتر برای تثبیت جایگاه هنرمندان، و… اشاره کرد.

این در حالی است که به زودی طراحان لباس و فعالان عرصه مد کشور در بخش‌های مختلف از جمله دکوراسیون داخلی، چرم و پارچه می‌توانند با مدارک اعلام شده از سوی بنیاد ملی مد و لباس نسبت به دریافت کارت صلاحیتی خود اقدام کنند.

همچنین انجمن طراحان لباس و پارچه کشور نیز همکاری مطلوبی را برای صدور این کارت با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داشته است.

نخستین کتابخانه تخصصی مد و لباس کشور نیز به همت بنیاد ملی مد و لباس در محل این بنیاد تشکیل می‌شود.

در این کتابخانه تلاش می‌شود تا تازه‌ترین آثار مکتوب در حوزه طراحی لباس و پارچه در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

بنیاد ملی مد و لباس از چند ماه پیش با دعوت از چند تن از اساتید دانشگاهی در چهارچوب فعالیت‌های شواری راهبردی علمی و دانشگاهی مد و لباس رایزنی و همکاری با ناشران فعال در این حوزه، زمینه را برای راه اندازی این کتابخانه تخصصی فراهم ساخته است.

در این کتاب خانه کلیه مراجع تخصصی مد و لباس و طراحی و دوخت نیز برای بهره‌مندی دانشجویان و پژوهشگران این حوزه آماده می‌شود.

این کتابخانه در مرحله راه اندازی و تامین منابع قرار دارد و به زودی در محله اجرایی قرار گرفته تا در کمترین زمان ممکن امکان بهره وری از این کتابخانه فراهم شود.

بنیاد ملی مد و لباس در فراخوانی از ناشران فعال این حوزه دعوت کرده تا کتاب‌های تخصصی خود را با مهر و امضای خود در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

محل این کتابخانه بنیاد ملی مد و لباس بوده و آیین گشایش آن با حضور هنرمندان این حوزه و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز