خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران اصفهان تشریح کرد:

تبعات محرومیت کارگران زیرزمینی از دریافت سبد کالایی دولت

کد خبر : ۱۳۸۳۲۸

چکیده: معیار دولت برای توزیع سبد کالاهای ضروری در ماه‌های بهمن و اسفند، احراز اشتغال عنوان شده و محرز بودن اشتغال منوط به پوشش بیمه تامین اجتماعی است، بنابراین اقشاری که بیش از سایرین به سبد کالایی دولت نیاز دارند، از دریافت آن محروم می‌مانند و ظلم بزرگی در حق آن‌ها روا خواهد شد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان از دولت یازدهم به دلیل آنکه در اختصاص سبد کالاهای ضروری در ماه‌های بهمن و اسفند، کارگران زیرزمینی(کارگران فاقد شناسنامه کاری) و بازنشستگان تامین اجتماعی را نادیده گرفته، انتقاد کرد.

«علی یزدانی» در آستانه توزیع اولین سبد کالایی دولت در بهمن ماه، به ایلنا گفت: معیار دولت برای توزیع سبد کالاهای ضروری در ماه‌های بهمن و اسفند، احراز اشتغال عنوان شده و محرز بودن اشتغال منوط به پوشش بیمه تامین اجتماعی است، بنابراین اقشاری که بیش از سایرین به سبد کالایی دولت نیاز دارند، از دریافت آن محروم می‌مانند.

وی با اشاره به کارگاه‌های تولیدی کوچک، کارگاه‌های زیر زمینی و کارگاه‌های ساختمانی، ادامه داد: کارگران شاغل در این کارگاه‌ها(مانند کارگران ساختمانی) بیمه نیستند، اشتغالشان جایی به ثبت نرسیده و طبعا از دریافت سبد کالا محروم می‌مانند؛ بنابراین سیاست‌گذاران دولت باید برای توزیع سبد کالاهای ضروری چاره دیگری بیاندیشند تا حق اقشار ضعیف و آسیب پذیر پایمال نشود.

این فعال کارگری افزود: اگر خیابانی تجاری در یکی از کلان شهرهای کشور را کنترل کنیم، خواهیم دید کگارگران بسیاری در مراکز فروش آن خیابان مشغول به کارند که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هم قرار ندارند. کارگران شاغل در کارگاه‌های مستقر در حاشیه شهر‌ها نیز در وضعیتی مشابه به سر می‌برند.

یزدانی در پایان با انتقاد از حذف بازنشستگان تامین اجتماعی از میان اقشاری که سبد کالایی دولت را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: دولت یازدهم نباید حق بازنشستگانی را که با مستمری حداقلی و کمتر از آن، هزینه‌های زندگی شان را تامین می‌کنند، پایمال کند چرا که به حاشیه راندن اقشار ضعیف جامعه از جمله بازنشستگان، تبعات نافرجامی را در دراز مدت برای دولت منتخب مردم به همراه خواهد داشت.

گفتنی است سبد کالایی دولت شامل ۱۰ کیلو برنج، ۴ کیلو گوشت مرغ، ۸.۱ کیلو روغن، ۸۰۰ گرم پنیر و ۸.۱ کیلو تخم ‌مرغ در دو نوبت در ماه‌های بهمن و اسفند در میان برخی از اقشار جامعه توزیع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز