خبرگزاری کار ایران

انتقاد نمایندگان مجلس از سخنان رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت دخانیات کشور؛

وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد

کد خبر : ۱۳۸۳۱۵

سخنان رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در خصوص کیفیت پایین سیگارهای تولید داخل و پیام تبریک وارد کنندگان سیگار به وی در صفحه اول پر تیراژ ترین روزنامه کشور موجب انتقاد شدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

شرکت دخانیات با تولید خود از خروج میلیاردها دلار جلوگیری کرده است و اشتغال برای هزاران نفر را فراهم آورده است.

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن انتقاد از سخنان اخیر رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در خصوص کیفیت پایین سیگارهای تولید داخل اظهار داشت: ضربه زدن به تولیدات داخلی در راستای اهداف بیگانگان است و وزیر صنعت، معدن و تجارت را برای اظهار نظر یکی از مدیران زیر مجموعه اش به کمیسیون فرا می خوانم.

قاضی پور تصریح کرد: شرکت دخانیات با ۷۶ سال سابقه یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدی ایران است و هزاران کشاورز و کارگر بطور مستقیم و غیرمستقیم از این کمپانی امرارمعاش می کنند.

وی در ادامه افزود: شرکت دخانیات با تولید خود از خروج میلیاردها دلار سرمایه جلوگیری کرده است و اشتغال برای هزاران نفر را فراهم آورده است و رونق حمل و نقل و گردش مالی با اتکای به تولید داخل از اهداف این کمپانی است.

قاضی پور در ادامه تصریح کرد: تخته کردن دخانیات از اهداف بیگانگان است که متاسفانه آقای نیک منش بجای صحبت کردن درباره مضرات سیگارهای قاچاق و حمایت از تولید داخل که همه موارد استاندارد های داخلی را رعایت می کند بر علیه شرکت دخانیات موضع می گیرد و تاجای پیش می رود که کمپانی های تولید سیگار و تنباکو از ایشان در پرتیراژ ترین روزنامه کشور تقدیر و تشکر به عمل می آورند.

وی در ادامه گفت: بنده به عنوان خادم ملت از وزیر صنعت جناب آقای نعمت زاده و رییس سازمان استاندارد و وزیر بهداشت می خواهم جلوی اظهارات غیر مسئولانه و غیر کارشناسی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت دخانیات که در راستای اهداف اسرائیل وآمریکا گام برمیدارد را بگیرند تا موجب نابودی تولید داخل و به طبع آن افزایش قاچاق نشود.

همچنین محسن بیگلری، عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد شدید از این اظهارات گفت: عملکرد شرکت دخانیات در این دوره روند رو به رشد و بسیار خوبی را طی می کند و به خاطر این روند رو به پیشرفت نه تنها اعتراض معنایی ندارد بلکه باید تقدیر و تشکر هم کرد چراکه وضعیت کنونی و تولید این شرکت خیلی بهتر از سنوات گذشته بوده و حق است که بهتر از این ها مورد توجه قرار گیرد چراکه کسانی که در این مجموعه زحمت می کشند نباید زیر سئوال بروند.

وی تاکید کرد: من نه به عنوان نماینده مردم سقز بلکه به عنوان عضو کمیسیون صنایع لازم می دانم که بگویم وزیر صنعت و معدن و تجارت در این باره عکس العمل نشان داده و از این شرکت تولیدی و سایر شرکتهای زیر مجموعه خود دفاع و حمایت کند و اجازه ندهد با این اظهارنظرها روند تولید ملی دچار مشکل شده و قاچاق فضای جامعه را بگیرد.

همچنین عبدالکریم رجبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با انتقاد از این سخنان تاکید کرد: طبق فرموده رهبری معظم انقلاب باید از تولید داخل حمایت شود و درست است که ظاهراً صنعت دخانیات غلط انداز است ولی اولویت استفاده از محصولات داخلی است و من به این نکته اذعان دارم که تا به حال هیچ کس درخصوص کیفیت سیگار داخلی اظهار نظر نکرده است.

وی گفت: امروز باید نگرانی و دغدغه تمام مسئولان حمایت از تولید داخل باشد و تحت هر شرایطی از قاچاق جلوگیری کنیم. هدف این است که در همه محصولات باید به خودکفایی برسیم و کمتر وابسته باشیم چون واردات دخانی ضررش خیلی بیشتر از تولید داخل است حداقل اینکه نظارت بر روی تولید داخل زیاد است و ضررش خیلی کمتر و تاکنون هیچگونه تارضایتی درخصوص معرف کالای دخانی داخلی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه این گونه اظهارات آب در آسیاب قاچاقچیان سیگار ریختن است، تاکید کرد: شخص وزیر صنعت باید در این باره اظهار نظر صحیح و منطقی انجام دهند و حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی نمایند تا گرایش به واردات و قاچاق کمتر شود.

گفتنی است رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات چندی پیش در سخنانی سیگارهای تولید داخل را بی کیفیت دانسته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز