خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر تهران در آستانه توزیع اولین سبد کالا:

ضعف دولت‌ها در شناسایی کارگران زیرزمینی، بر محرومیت آنان افزوده است

کد خبر : ۱۳۸۱۲۱

چکیده: یکی از نقاط ضعف دولت در ارائه خدمات به کارگران، نداشتن اطلاعات قابل استناد برای شناسایی کارگران واقعی است که این کم کاری دولت‌های گذشته باعثمحرومیت بخش قابل توجهی از جامعه کارگری از حمایت‌های دولتی شده و می‌شود.

دبیر خانه کارگر تهران محرومیت کارگران فاقد شناسنامه کار(زیرزمینی) از سبد حمایتی دولت را ناعادلانه خواند و بر لزوم شناسایی کارگران فاقد مدارک کارگری از سوی دولت تاکید کرد.

«اسماعیل حق پرستی» در این باره به ایلنا گفت: نیمه اول ماه جاری، برنامه حمایتی دولت با واگذاری اولین سبد کالا آغاز می‌شود و با توجه به اعلام توزیع این سبد به گروهایی چون کارگران، لازم است محرمترین قشر جامعه کارگری یعنی کسانی که با وجود اشتغال در حرفه کارگری از حمایت قانون کار محروم‌اند، از این حمایت‌های غیر نقدی برخوردار شوند.

دبیر خانه کارگر تهران خواستار ایجاد یک سامانه اطلاعاتی برای شناسایی کارگران فاقد شناسنامه و کد شناسایی از سوی دولت شد و افزود: یکی از نقاط ضعف دولت در ارائه خدمات به کارگران، نداشتن اطلاعات قابل استناد برای شناسایی کارگران واقعی است که این کم کاری دولت‌های گذشته باعثمحرومیت بخش قابل توجهی از جامعه کارگری از حمایت‌های دولتی شده و می‌شود.

این فعال کارگری در ادامه اظهار داشت: با ضعف موجود در سیستم اطلاعاتی دولت، این قشر از جامعه که پشتیبانی قانون را هم دریافت نمی‌کنند بیش از سایر اقشار جامعه کارگری متحمل فشارهای اقتصادی می‌شوند.

حق پرستی تاکید کرد: وظیفه دولت است که با شناسایی این کارگران، حداقل خدمات رفاهی را برای‌شان فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز