خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در زنجان تاکید کرد:

استان زنجان در حوزه ملیله دارای جایگاه منحصر بفرد بازارهای ملی و بین المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۳۶

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کشوردر زنجان با اشاره به اینکه در بخش بزرگی از صنایع دستی استان زنجان قابلیت‌ها ی وجود دارد که به فعل تبدیل نشده است خاطر نشان شد: استان زنجان در بحثملیله دارای جایگاه منحصر بفرد بازارهای ملی وبین المللی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: صنایع دستی در دست افراد فعال در استان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهمن نامور مطلق، شامگاه دیروز در نشست خبری با خبرنگاران زنجان، مطالعه بر روی صنایع دستی را مهم دانست و گفت: باید د راین زمینه تدابیری اتخاذ شود.

نامور مطلق با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی در سال‌های اخیر در کشور بی‌تدبیری شده است افزود: با این روال اگر تدبیری نباشد صنایع دستی داخل کشور ضربه بیشتر خواهند خورد.

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کشور، در ادامه هنرمندان کشور را بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور دانست ویاد آورشد: با کمک این افراد می‌توان به جایگاه هنر وصنایع دستی اصلی در کشور دست یافت.

نامور مطلق، با ابراز تاسف در این زمینه افزود: امروزه بسیاری از کشور‌ها در این زمینه گوی سبقت را از ما ربودند.

وی با بیان اینکه باید جبران عقب ماندگی کرد، تصریح کرد: زنجان با هنرمندان دارای قابلیت‌های مطلوب در حوزه‌های هنری خلاقصنایع دستی است که با ترمیم نیروی متخصص می‌تواند دارای جایگاه قابل توجه در زمینه صنایع دستی در سطح کشور باشد.

نامور مطلق با اشاره به اینکه در بخش بزرگی از این موارد این قابلیت‌ها به فعل تبدیل نشده است خاطر نشان شد: استان زنجان در بحثملیله دارای جایگاه منحصربفرد بازارهای ملی و بین المللی است.

این مسئول در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه زنجان می‌تواند صاحب نام در این موارد باشد افزود: چاقوسازی زنجان نیازمند ساز وکار است.

وی همچنین احیاء رشته‌های فلزی نظیر ملیله، مس، چاقو را در زنجان با بروز کردن مهم ارزیابی کرد وگفت: شهرستانهای زنجان فاقد صنایع دستی‌اند که باید در این زمینه کاری کرد تا این شهرستان‌ها نیز با این صنایع در سطح ملی وبین المللی بیشتر شناخته شوند.

نامور مطلق تمرکز زدایی در این زمینه را جزو برنامه‌های ملی عنوان کرد و یاد آورشد: رسانه‌ها در این زمینه برای فرهنگسازی دارای مسئولیت حائز اهمیت هستند.

وی همچنین نقش دستگاه‌های اجرای را نیز در این زمینه مهم دانست و افزود: با الگوسازی از صنایع دستی در استان‌ها می‌توان در این زمینه شاهد اقدامات مطلوب بود.

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کشور، با اشاره به ترمیم نیروی انسانی و جذب نیرو‌های جدید متخصص در این راستا را مهم‌ترین عامل رشد وتوسعه صنایع دستی عنوان کرد وگفت: با برنامه ریزی شاهد جایگاه ویژه صنایع دستی در آینده در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.

وی همچنین وجود صنایع دستی خلاق و به روز ویژه را در جامعه مهم ارزیابی کرد وافزود: ارتقاء کیفیت کالا‌ها وقیمت پایین در این زمینه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی هنر فاخر از ازجمله هنرهای ماندگاردانست و گفت: استان زنجان فاقد هنر فاخراست وکاری برای زیبایی هنر صنایع دستی انجام نشده است.

نامور مطلق با بیان اینکه با تغییر در سیستم تولید می‌توان شاهد اقدامات اساسی در این زمینه بود تصریح کرد: ساماندهی تشکل‌های غیردولتی بویژه در زنجان در این حوزه ضعیف بوده است.

وی مسائل فرهنگی در حوزه صنایع دستی را مهم برشمرد وگفت: تغییر نگاه افراد ومدیران دستگاه‌ها نیر دراین راستا مهم خواهد بود.

این مسئول در کشوربا اشاره به حل مشکل اشتغال و ارز آوری و صادرات صنایع دستی، حل مشکلات منطقه‌ای را در گرو رشد وتعالی صنایع دستی مهم ارزیابی کرد وافزود: ما دراین زمینه در آستانه خیزش هستیم که باید آمادگی مطلوب در این زمینه داشته باشیم.

وی در پایان تولید ومصرف صنایع دستی را توسط جوانان با این روند را برای خیزش در این راستا امیدوار کننده بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز