خبرگزاری کار ایران

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا:

توافق ژنو به قدرتمندتر شدن ایران کمک می‌کند

کد خبر : ۱۳۷۹۲۵

خوشبختانه با اجرای توافق ژنو، بیشترین موانع پیشروی نظام در حال آب شدن است و از این پس، نظام مقدس جمهوری اسلامی بهتر می‌تواند در نظام بین‌المللی قدرت‌نمایی کرده و به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بپردازد / این توافق توانست به منزوی شدن اسرائیل و اثبات حق هسته‌ای ایران بیش از پیش کمک کند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: با توافق ژنو و اجرایی شدن آن، بیشترین موانع پیشروی نظام در حال آب شدن است و به قدرتمندتر شدن ایران کمک می‌کند.

حجت‌السلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توافقنامه ژنو و اجرایی شدن گام اول این توافق گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از سفر آقای روحانی به نیویورک و حضورشان در سازمان ملل متحد و دیدار با سران کشورها و سپس بعد از حضور در مذاکرات ژنو توانست پیام خویش را مبنی بر تفاهم، تعامل و دوستی با مردم جهان و کشورها بر اساس موازین بین‌المللی، بیان کند.

وی ادامه داد: در طی مذاکرات ژنو تمامی کارشناسان، صاحب‌نظران و دیپلمات‌ها متوجه شدند که ایران قصدی مبنی بر تخاصم و تقابل را ندارد و نمی‌خواهد بر خلاف موازین بین‌المللی رفتار کند و جمهوری اسلامی ایران نشان داد که می‌خواهد اعتمادسازی کرده و دست دوستی خویش را به سمت کشورها دراز کند.

این نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه ایران توانست بهانه‌های غرب را منتفی کند، خاطرنشان کرد: با توافقی که در ژنو صورت گرفت مردم دنیا متوجه شدند که ایراداتی که غرب و در راس آنها آمریکا و اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران در طی این سال‌ها می‌گرفتند بهانه‌ای بیش نبوده است و اتهاماتی که آنها به ما وارد می‌کردند دروغ بوده است.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به عصبانیت اسرائیل از توافقنامه ژنو اظهار داشت: پس از امضای این توافقنامه، اسرائیل به شدت عصبانی و دیوانه شد به طوری که نخست وزیر این رژیم اشغالگر این توافق را بزرگترین دستاورد ایران در طی قرن نامید و از طرفی این توافق توانست به منزوی شدن اسرائیل و اثبات حق هسته‌ای ایران بیش از پیش کمک کند.

اکرمی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با این توافق و اجرایی شدن آن، بیشترین موانع پیشروی نظام در حال آب شدن است و از این پس، نظام مقدس جمهوری اسلامی بهتر می‌تواند در نظام بین‌المللی قدرت‌نمایی کرده و از سویی، به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کمک نموده و در مجموع به قدرتمندتر شدن ایران کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز