خبرگزاری کار ایران

نشان دولگا به مجید سعیدی رسید

کد خبر : ۱۳۷۸۹۱

مجید سعیدی عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی بحران «لوکاس دولگا» در سال ۲۰۱۴ شد.

ایلنا: مجید سعیدی عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی بحران «لوکاس دولگا» در سال ۲۰۱۴ شد.

به گزارش ایلنا، این جایزه که در مراسمی رسمی با حضور شهردار پاریس و مسولان فرانسه در کاخ شهرداری پاریس اهدا شد جایزه‌ای است که به عکاسان آزاد حرفه‌ای تعلق می‌گیرد که در مناطق جنگی و بحران عکاسی می‌کنند. بنیاد عکاسی لوکاس دوله‌گا نیز اعلام کرد که «مجموعه زندگی در جنگ مجید سعیدی از میان ١۴٨کاندیدا که به هیات دوران معرفی شده‌ بودند.» بئاتریس توپین، سردبیر بخش عکس مجله نول‌ابزرواتور، ریاست هیات داوران این دوره از جایزه را برعهده داشت.

در این دوره بیش از صدها عکاس آزاد از سراسر جهان با مجموعه‌های خود شرکت کرده بودند. هدف برگزار کنندگان جایزه لوکاس دولگا براساس آن چه در سایت این جایزه نوشته شده است؛ حمایت و معرفی از عکاسانی است که تحت شرایط دشوار به از ارسال مستقل و آزاد اطلاعات می‌پردازند.

سعیدی که بیش از۲۳ سال است که در زمینه عکاسی خبری فعالیت می‌کند از رویدادها خبری مهمی عکاسی کرده است. او چند سالی در ا فغانستان بود و زندگی مردم را بعد از جنگ را عکاسی می‌کرد. سعیدی که نخستین غیر اروپایی است که این جایزه را دریافت می‌کند، این جایزه را برای تلاش‌های انسان‌دوستانه خود در افغانستان برای ثبت زندگی واقعی مردم بعد از جنگ و عکس‌هایش از بحران‌هایی که در یک دهه گذشته رخ داده است؛ دریافت کرد. لوکاس دولگا عکاس دو رگه فرانسوی آلمانی بود که به صورت آزاد فعالیت می‌کرد که جانش را برای ثبت اعکس از رویدادهای تونس از دست داد. او در حالیکه قصد داشت وقایع مربوط به اعتراضاتخیابانی تونس را پوشش دهد، به دلیل انفجار یک کپسول گازاشک‌آور پلیس در نزدیکی وی زخمی و در پی آن در بیمارستان بستری شد. اما در اثر شدت جراحت در بیمارستان درگذشت. این جایزه به یاد او و برای بزرگداشت عکاسان آزاد بنیان گذاشته شد.

نشان رسمی دولگا و یک دوریین حرفه ایی عکاسی نیکون Df به همراه یک لنز فیکس و ۱۰ هزار یورو جایزه مجید سعیدی بود و همچنین مجموعه عکسهای او در مجله معتبر عکاسی پولکا منتشر می‌شود و عکاس آن می‌تواند نمایشگاهی از عکس‌هایش را در پاریس برگزار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز