خبرگزاری کار ایران

منابع دیپلماتیک فاش کردند:

درخواست کاخ سفید از کنگره برای اختصاص بودجه‌ به نیروهای پاسدار صلح در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۰

درخواست دولت اوباما برای اختصاص ۵۰ میلیون دلار برای نیروهای پاسدار صلح احتمالی در سوریه نشان هنده رویکرد واشنگتن به حل بحران سوریه از راه سیاسی است.

برخی منابع دیپلماتیک فاش کردند که دولت آمریکا از کنگره خواست که طرح اختصاص بودجه‌ای را برای نیروهای پاسدار صلح احتمالی در سوریه بررسی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الحیات، این منابع دیپلماتیک گفتند که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است که طرح اختصاص نزدیک به ۵۰ میلیون دلار برای نیروهای پاسدار صلح احتمالی در سوریه در بودجه سال ۲۰۱۴ را بررسی کند.

منابع دیپلماتیک افزودند که کنگره نیز هر گونه طرحی از این نوع را در آینده رد کرده و آن را به بررسی «در زمان مناسب خودش» و «هنگامی که در عرصه سیاسی و بین المللی به پختگی رسید» مشروط کرد.

این منابع تاکید کردند که کنگره تمام در‌ها را به روی دولت اوباما نبسته و از وزارت خارجه آمریکا خواست که به محض پختگی این طرح در عرصه سیاسی و بین المللی بار دیگر آن را به کنگره ارائه کند.

این دیپلمات‌ها بر این باورند که به نظر می‌رسد این اقدام دولت آمریکا نشان دهنده رویکرد واشنگتن به حل بحران سوریه از راه سیاسی و نیز همسویی اقدامات دیپلماتیک دیگر از طریق سازمان ملل و شورای امنیت با برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو۲ برای حل بحران سوریه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز