خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه به عشایر

کد خبر : ۱۳۷۰۵۶

کانون‌های دانشجویی، روستایی، جوانان و طلاب در معاونت دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال فعال هستند و فعالیت‌های خود را با هماهنگی معاون جوانان استان‌ها انجام می‌دهند.

ایلنا: معاون سازمان جوانان هلال احمر گفت: این سازمان آمادگی دارد خدمات امدادی و بشر دوستانه را به عشایر ارائه کند.

به گزارش ایلنا، امیر لَله گانی در دیدار مدیر کل دفتر ساماندهی و هماهنگی امور عشایر سازمان امور عشایر ایران ومدیر امور عشایر استان تهران اظهار داشت: سازمان جوانان هلال احمر آمادگی دارد در راستای رسالت خود، خدمات امدادی و بشردوستانه به جامعه عشایری ارائه کند. در اساسنامه جمعیت هلال احمر نیز بر توانمند سازی جوامع تاکید شده و می‌توان در این راستا به جوامع عشایری کشور خدمات امدادی و بشردوستانه ارایه کرد.

وی درباره تشکیل کانون‌های عشایری گفت: می‌توان در قالب تدوین و تصویب متن تفاهم نامه‌ای به امضای روسای دو سازمان، این مساله را پیش بینی و به صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور اجرا کرد و پس از تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، آن را به تمامی مناطق عشایری کشور تعمیم داد.

معاون سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه عمده فعالیت‌های این سازمان از طریق کانون‌های مختلف انجام می‌شود گفت: کانون‌های دانشجویی، روستایی، جوانان و طلاب در معاونت دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال فعال هستند و فعالیت‌های خود را با هماهنگی معاون جوانان استان‌ها انجام می‌دهند.

لَله گانی سازمان جوانان هلال احمر را در ورود اعضا به مجموعه هلال احمر خواند و گفت: اعضا بعد از فراگیری برخی مهارت‌های امدادی و مفاهیم بشردوستانه در سازمان جوانان هلال احمر و طی دوره‌های کارورزی به سازمان امداد و نجات یا سازمان داوطلبان تحلیف می‌شوند بنابراین ایجاد کانون‌های عشایری به صورت خودکار می‌تواند بسترساز حضور سازمان امداد و نجات نیز در این مناطق باشد.

این مقام مسئول در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به ساختار موجود در جوامع عشایری کشور به نظر می‌رسد ایجاد کانون عشایری در سطح این مناطق مقدور باشد. بر اساس توافق حاصل شده در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه‌ای به امضای روسای دو سازمان خواهد رسید.

لَله گانی افزود: بعد از امضای تفاهم نامه می‌توان در قالب کارگروهی متشکل از کار‌شناسان دو سازمان دستورالعمل اجرایی جدیدی برای راه اندازی کانون‌های عشایری تدوین کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز