خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری لرستان خبر داد:

وجود بیش از یک‎هزار و ۸۰۰ غار طبیعی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۳

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی ظرفیت ها و جاذبه‎های طبیعی استان، گفت: بیش از یک‎هزار و ۸۰۰ غار طبیعی در استان وجود دارد که ۲۵۰ دهنه از این تعداد به ثبت رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی ظرفیت‌ها و جاذبه‎های طبیعی استان، گفت: بیش از یک‎هزار و ۸۰۰ غار طبیعی در استان وجود دارد که ۲۵۰ دهنه از این تعداد به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مجید کیان‎پور در جلسه کارگروه غارهای استان با تاکید بر لزوم شناسایی و ساماندهی غار‌ها، افزود: ۳۵ غار استان به عنوان اولویت نخست در بحثساماندهی و ثبت اطلاعات شناسایی شده‎اند.

وی اظهار کرد: ساماندهی غارهای استان نقش قابل توجهی در رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در این حوزه دارد که با انجام این مهم می‌‎توان شرایط برای تبدیل لرستان به یک منطقه مهم و ارزشمند در صنعت گردشگری را فراهم کرد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه تاکنون توجه جدی به غارهای استان و ساماندهی آن‌ها نشده، اضافه کرد: سازمان‎های میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محیط زیست باید با همکاری و برنامه‎ریزی کار‌شناسی، نسبت به واگذاری غارهای استان به بخش خصوصی و تبدیل آن به موزه اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز