خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با هیات پارلمانی رومانی تاکید کرد:

اصفهان به دنبال روابط رو به گسترش با شهرهای اروپایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۰

همیشه ازسفر هیأت های اروپایی به کشور ایران استقبال می کنیم زیرا معتقدیم هیات های اروپایی باید از نزدیک با فرهنگ و مردم ایران آشنا شوند تا دروغ بودن تبلیغات منفی عیله جمهوری اسلامی برای آنان آشکار شود.

ایلنا: استانداراصفهان؛ دردیدار جداگانه‌ای با هیات پارلمانی رومانی گفت: یکی از سیاست‌های مدیریت استان درقالب سیاست‌های کلی نظام و دولت، ایجاد روابط با استان‌های کشورهای دیگر به منظور ارزیابی ظرفیت‌ها وگسترش و تعمیق مناسبات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، در دیداربا هیات پارلمانی رومانی که در تالار اشرف استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: کشور ایران دارای ۵ هزار سال سابقهٔ تاریخی است و دارای فرهنگ وتمدن بسیار قوی است.

وی با بیان اینکه مردم کشور ایران از فرهنگ غنی برخوردارند، گفت: تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران گواه خوبی بر کذب بودن ادعا‌های دشمنان در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

استاندار اصفهان افزود: ماهمیشه ازسفر هیأت‌های اروپایی به کشور ایران استقبال می‌کنیم و معتقدیم هیات‌های اروپایی باید از نزدیک با فرهنگ و مردم ایران آشنا شوند تا دروغ بودن تبلیغات منفی عیله جمهوری اسلامی برای آنان آشکار شود و به عظمت تاریخی و فرهنگی ایران پی ببرند.

زرگرپور با اشاره به اینکه ایران کشوری ثروتمند با بازارهای بزرگ است، تصریح کرد: بعد از توافقات ژنو کشورهای خارجی به ویژه اروپایی در رقابت برای افزایش مناسبات با ایران و در دست گرفتن بازار این کشور هستند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران است و بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی فعال دارد، افزود: ۷۰ درصد فولاد کشور و بیش از ۵۰ درصد سیمان و صنایع ساختمانی کشور در این استان تولید می‌شود.

استانداراصفهان درادامه افزود: استان اصفهان بیشترین صنایع دستی را در کشورتولید می‌کند و ازنظر گردشگری، اماکن تاریخی و آب و هوای متنوع زبانزد شهرهای ایران است.

وی به برگزاری هفتهٔ فرهنگی اصفهان در بخارست اشاره کرد و افزود: بخشی از زیبایی‌های اصفهان در آنجا به نمایش گذاشته شد که با استقبال خوب مردم رومانی روبرو شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت استان در قالب سیاست‌های کلی نظام و دولت، افزایش مناسبات و ایجاد روابط با استانهای کشورهای دیگر است و این استان با تعدادی از استانهای اروپایی روابط خوب و رو به گسترش دارد.

استاندار اصفهان ارزیابی ظرفیت‌ها وگسترش و تعمیق مناسب‌ها را از اهداف این سفر‌ها عنوان کرد وبیان داشت: مدیریت استان برای امضای هرگونه تفاهمنامهٔ همکاری در زمینه‌های مختلف و در راستای افزایش مناسبات اقتصای، اجتماعی و فرهنگی آمادگی دارد.

همچنین نماینده استان هونه دورآ در مجلس سنای رومانی، در این دیدار به نقش موثر سفیر ایران در کشورش اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های استان اصفهان به خوبی به ما معرفی شده است.

هارالامبیه وکیتسویو(haralambie vochitoiu) با اشاره به اینکه به عنوان یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا درباره مسائل و مشکلات ایران اطلاعات کافی دارد، افزود: ما همواره معتقدیم که بهترین راه برای حل موضوع هسته‌ای ایران درپیش گرفتن راه‌های مسالمت آمیز و صلح جویانه است.

وی با بیان اینکه کشور رومانی و ایران ویژگی‌های مشترک فراوانی دارند، تصریح کرد: سابقهٔ تاریخی روابط ایران و رومانی بسیار خوب بوده است.

وی به مذاکرات انجام شده در سطح سفیران دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع باعثبهبود روابط دوجانبه در آینده خواهد شد.

هارالامبیه وکیتسویو همچنین از رایزنی‌هایش با سفیر ایران برای ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصای، اجتماعی و فرهنگی ایران و رومانی خبر داد و گفت: این سفر قدم اول ما برای توسعه دوجانبه به شمار می‌آید.

نماینده رومانی در ناتو با بیان زمینه‌های مشترکی برای همکاری بین استان اصفهان و استان هونه دورآ، اظهار داشت: از افزایش ارتباطات با اصفهان استقبال می‌کنیم و از استاندار این استان هم تقاضای همکاری متقابل داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز