خبرگزاری کار ایران

۱۵هزار از تصادف‌های جاده‌ای قابل کاهش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۳۴

در کاهش تلفات جاده ای و ایمنی جاده‌ها به سازمانی فراتر از راه و شهرسازی نیاز است.

تعداد ۱۵ هزار از ۲۰ هزار تصادف جاده‌ای قابل کنترل و کاهش است و با به کارگیری تمهیدات لازم محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه‌ هم‌اندیشی ارتقای سطح حمل و نقل جاده‌ای کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی شریف، دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، امیرکبیر، پژوهشکده حمل‌و نقل، دانشگاه اصفهان، دانشگاه بین‌المللی قزوین و زنجان در سالن کنفرانس دانشگاه صنعتی شریف و به منظور تبادل اطلاعات بین وزیر و اساتید برگزار شد. در این نشست بهنام امینی عضو هیئت مدیره دانشگاه امام خمینی با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری در تمام آحاد اظهار داشت: تعداد ۱۵ هزار از ۲۰ هزار تصادف جاده‌ای قابل کنترل و کاهش است و با به کارگیری تمهیدات لازم محقق خواهد شد.

وی با طرح این سئوال که بار حقوقی این امر به عهده چه کسی است گفت: این مسئله به خون مرتبط است و باید افرادی که در این محدوده کار می‌کنند مسئولیت این مهم را برعهده بگیرند همچنین در این امر نیاز به سازمانی فراتر از راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه بایددیدگاه‌ها در ایمنی جاده‌ها تغییر کند اظهار داشت: در این رابطه باید سه عامل مهم همچون رانندگی خطرناک، مدیریت خطرناک و همچنین راه و محیط خطرناک باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز