خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها:

ضرورت شفاف سازی آمار تلفات جاده ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۱۰

هماهنگی سازمانی اولین مرحله توسعه ایمنی محسوب می‌شود و متاسفانه در کشور با مشکل مواجه است.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی در اختیار عموم قرار گرفتن آمار تلفات جاده‌ای را از راه حل‌های سر و سامان گرفتن ایمنی جاده‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز جلسه‌ هم‌اندیشی ارتقای سطح حمل و نقل جاده‌ای کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی شریف، دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، امیرکبیر، پژوهشکده حمل‌و نقل، دانشگاه اصفهان، دانشگاه بین‌المللی قزوین و زنجان در سالن کنفرانس دانشگاه صنعتی شریف و به منظور تبادل اطلاعات بین وزیر و اساتید برگزار شد.

در این نشست بهروز غروی مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به غیراجتناب بودن خطای مردم در رانندگی و غیرتطابق بودن این موضوع و ایمنی جاده‌ها اظهار داشت: باید در مسائل ایمنی محدودیت انسان لحاظ شود و این نیاز فراسازمانی و فرابخشی است که هماهنگی سازمانی اولین مرحله توسعه ایمنی محسوب می‌شود و متاسفانه در کشور با مشکل مواجه است.

غروی با اشاره به درگیر شدن مسئولین رده بالا در مسئله ایمنی جاده‌ها افزود: برای عملیاتی و اجرایی شدن پروژه های مربوط به ایمنی حمایت مسئولین الزامی خواهد بود.

وی در خصوص بودجه این موضوع گفت: در اختیار گذاشتن منابع مالی به دبیرخانه جهت برگزاری کارگاه های آموزشی همچنین تخصیص سهمی از بودجه سالانه کشور باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با انتقاد به عدم ارائه آمار جامع از تلفات جاده ای در کشور افزود: این اطلاعات در همه کشورها با سطوح مختلف ایمنی در اختیار همگان قرار میگیرد که متاسفانه در کشور ما تاکنون به دلیل برخی محدودیت ها نتوانسته صورت اجرایی پیدا کند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که این مسئله حل نشود ایمنی جاده ها نمی تواند سروسامان بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز