خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:

انحلال ۵۳۶ باند قاچاق از سوی ماموران پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۱

طی ۹ ماه گذشته ۶۷ هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق نیز در این رابطه تشکیل و ۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر نیز در این راستا دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز از انحلال ۵۳۶ باند قاچاق توسط ماموران پلیس طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار فتح الله زمانیان صبح امروز در همایش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت عملیات‌های صورت گرفته اظهار داشت: در این همایش بحثهمکاری و مبارزه کیفی با قاچاق و افزایش تعامل بین سازمان‌های متولی مبارزه با قاچاق در دستورکار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل دخیل در شکل‌گیری قاچاقچیان ضعف قانونی است، که اقدامات اجرایی تاثیرگذار در حوزه قاچاق تبیین و به عنوان دستورالعمل سال آتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

زمانیان در تشریح عملکرد ۹ ماهه مامورانش در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، گفت: میزان کشفیات کالا در ۹ ماهه اخیر ۱۴ درصد افزایش یافته که ارزش ریالی کالاهای مکشوفه حدود۹ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در ۹ ماهه اخیر ۵۳۶ باند قاچاق توسط ماموران پلیس منحل شده است، گفت: ۶۷ هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق نیز در این رابطه تشکیل و ۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر نیز در این راستا دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بر اساس تدابیر هیات مدیره، تمرکز ماموران پلیس بر انجام کار اطلاعاتی در پرونده‌های کلان است، گفت: از میان پرونده‌های تشکیل شده ۱۳۲۶ پرونده دارای ارزش ریالی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته زمانیان ۱۰۰ پرونده قاچاق بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نیز در پلیس تشکیل شده است.

وی در مورد بزرگترین پرونده قاچاق کشور نیز گفت: چندی پیش باند بزرگ قاچاق دارو به ارزش ۳۰ میلیارد تومان منحل شد.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بیش از هشت میلیون قلم لوازم آرایشی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است، گفت: در این راستا ۴۲ پرونده تشکیل شده است و ۱۷۲۶ نفر نیز دستگیر شدند.

زمانیان در مورد بیشترین کالاهای مکشوفه گفت: کالاهای برقی، پوشاک و موبایل در صدر بیشترین کالاهای مکشوفه قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۲۳۲ میلیون و ۸۵ هزار قلم دارو در این کشف شده است، گفت: در این حوزه شاهد افزایش چشمگیر کشفیات بوده‌ایم، به گونه‌ای که ۶۵۱ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز