خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز:

نرخ نان تا پایان سال در استان البرز افزایش نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۰۹

نﻈﺎرت و ﺑﺎزرﺳﯽ ﺑﺮ واﺣﺪھﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪ آرد و ﻧﺎن اﺳﺘﺎن البرز ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻮد. / سازمان میادین میوه و تره بار با رویکرد پدافند غیر عامل، واحدهای دوگانه سوز و چند پخته را با همکاری اتحادیه و غله در برخی از بازارهای روز داشته باشند.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز گفت: ﻧﻈﺎرت و ﺑﺎزرﺳﯽ ﺑﺮ واﺣﺪھﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪ آرد و ﻧﺎن اﺳﺘﺎن البرز ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.
به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب در کارگروه گندم، آرد و نان افزود: ﺑﺮﺧﯽ از ﻧﺎﻧﻮاﯾﺎن ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﻔﮑﺮ ﺧﻮد و ﯾﺎ ﭘﯿﺸﻨﮫﺎد ﻧﺎﻧﻮاﯾﺎن دﯾﮕﺮ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ از اﻓﺰودﻧﯽ‌ھﺎی ﻏﯿﺮ ﻣﺠﺎز(جوهر قند و جوش شیرین) در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﺨﻤﯿﺮ ﻧﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﺗﺨﻠﻒ ﮐﺮده و ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﻘﺮرات ﺑﺮﺧﻮرد ﺟﺪی ﺧﻮاھﺪ ﺷﺪ و مسائلی که با موضوع سلامت در ارتباط است لغو پروانه شود.
وی ﺑﺎ اشاره به اﯾﻨﮑﻪ ﻃﯽ آزﻣﺎﯾﺸﺎت ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ ﮐﯿﻔﯿﺖ آرد ﺗﻮﻟﯿﺪی اﺳﺘﺎن البرز ﻣﻄﻠﻮب اﺳﺖ، اﻓﺰود: ﺑﺎ ﺗﺸﮑﯿﻞ اﮐﯿﭗ ﺑﺎزرﺳﯽ ﻣﺘﺸﮑﻞ از دﺳﺘﮕﺎھ‌‌‌‌‌ﮫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ روﻧﺪ ﻧﻈﺎرت و ﺑﺎزرﺳﯽ ﺑه ﺼﻮرت مداوم انجام می‌شود.
وی در ادامه افزود: آرد و نان یک بحثحیاتی است و هیچ جایگزینی ندارد بنابراین باید با دقت و نظارت کامل امور آرد و نان شهرستان‌ها رصد و در جهت برطرف نمودن مشکلات، تعامل و اهتمام جدی صورت پذیرد.
وی با تاکید بر برخورد قاطعانه با متخلفین از مسئولین خواست با پیگیری و تلاش بیشتر در جهت مرتفع نمودن مشکلات و بهبود وضعیت نان در شهرستان‌ها اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه با تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، برخورد می‌شود، خاطر نشان کرد: با اینگونه تخلفات برابر قانون و مقررات موجود برخورد شده و پروانه متخلفان لغو خواهد شد.
مظفری درباره نظارت بر قیمت و کیفیت نان نیز گفت: باید مکانیزمی برای طبقه بندی و درجه بندی نانوایی‌ها در استان صورت گیرد. در این راستا نظارت بر کم فروشی و گران فروشی و رعایت بهداشت و… از طریق سیاست‌های تشویقی برای واحدهای نانوایی صورت گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: تا پایان سال افزایش قیمت نان در استان نخواهیم داشت در این راستا فرمانداری‌ها و سازمان غله گزارش مبسوطی از سهمیه توزیع با هدف کنترل مصرف تا ۱۰ روز آینده به کارگروه آرد و نان استان ارائه کنند.
وی گفت: عدم حضور فرمانداران در این جلسه مهم بیانگر این مهم است که بحثنان از اولویت‌های شهرستانی آنان نیست.
مظفری در این جلسه از فرماندار فردیس به جهت توجه و اهتمام ویژه به گندم و آرد شهرستان فردیس و شرکت در کارگروه آرد و نان استان تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است در این جلسه مسائلی نظیر ارسال آرد با کیفیت بالا، اختصاص سهمیه آرد به مناطق کردشگر و مه‌مان پذیر، جبران کمبود سهمیه آرد اختصاصی شهرستان بر اساس آمار جمعیت و سرانه مصرف هر نفر و درخواست نانوایان همچنین، بازرسی از نانوایی‌ها در طول هفته و کنترل دوگانه سوز بودن نانوایی‌ها با رویکرد پدافندی مطرح شد.
شایان ذکر است سازمان میادین میوه و تره بار با رویکرد پدافند غیر عامل، واحدهای دوگانه سوز و چند پخته را با همکاری اتحادیه و غله در برخی از بازارهای روز داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز